خوش‌رقصی اروپا برای ترامپ با زمزمه تحریم‌های جدید

به گزارش دویچه‌وله در آخرین شماره هفته‌نامه اشپیگل که شنبه منتشر شد، به نقل از محافل دیپلماتیک در بروکسل فاش شد آلمان، فرانسه و بریتانیا در پی وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران هستند. اتحادیه اروپا می‌گوید می‌خواهد با این تحریم‌ها با سیاست‌های بی‌ثبات‌سازی منطقه توسط ایران مقابله کند.
اشپیگل می‌افزاید، آلمان تلاش می‌کند با ترغیب شرکای اروپایی به اعمال تحریم‌های جدید از یک سو برنامه موشکی ایران را هدف گیرند و نشان دهند در قبال سیاست‌های ایران بی‌تفاوت نیستند و از سوی دیگر به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بگویند که انتقادهای او را نسبت به برجام جدی می‌گیرند.(!)
این هفته‌نامه می‌افزاید: «اتحادیه اروپا می‌خواهد با این تحریم‌ها، نگرانی‌ها و تردیدهای ترامپ را رفع کرده و همچنین مانع لطمه خوردن برجام شود».
اشپیگل همچنین یادآوری کرده است که تحریم‌های تسلیحاتی ایران و همچنین تحریم‌های مربوط به نقض حقوق بشر نیز کماکان به قوت خود باقی هستند.
در همین حال روزنامه فایننشال تایمز در گزارش مشابهی نوشت: اتحادیه اروپا فشارها را بر ایران افزایش می‌دهد.
فایننشال تایمز نوشت: تهدید پاره کردن توافق هسته‌ای تاریخی با ایران از جانب ترامپ، کشورهای اروپایی را بر آن داشت تا فشارها را بر برنامه موشکی ایران و نقش این کشور در درگیری‌های منطقه‌ای، افزایش دهند.
«فایننشال تایمز» در ادامه تصریح کرد: به نقل از وزارت خارجه آلمان، وزرای امور خارجه آلمان، فرانسه و بریتانیا به همراه فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در مورد برگزاری «گفت‌وگویی فشرده و جدی» با ایران بر سر برنامه موشکی و نفوذ منطقه‌ای این کشور، توافق کرده‌اند.
پس از آن که مقامات اروپایی هفته گذشته در بروکسل با جواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار کردند، زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان، همتای آمریکایی خود را در مورد این برنامه توجیه کرد.
این نشست یک روز پیش از این برگزار شد که آقای ترامپ به طرف‌های اروپایی توافق هسته‌ای 2015 هشدار داد که این «آخرین شانس» آن‌ها برای اصلاح این توافق است و آخرین باری است که معافیت‌های تحریمی ایران را تمدید می‌کند.
این رسانه انگلیسی اضافه کرد: دیپلمات‌های اروپایی اکنون مصرانه خواهان دریافت اطلاعات بیشتر از مقامات کاخ سفید هستند تا بدانند که آقای ترامپ چه می‌خواهد و چگونه می‌توان در ضرب‌الاجل 120 روزه تعیین شده، به خواست‌های وی جامه عمل بپوشانند(!)
نشریه آمریکایی فوربز در همین زمینه نوشت: اروپا درباره ایران، به مواضع ترامپ نزدیک می‌شود.