اتهامات بحرین علیه سپاه پاسداران

«راشد بن عبدالله آل خلیفه» وزیر کشور بحرین صبح امروز یکشنبه در کنفرانسی خبری مدعی شد که تنها در یک ماه گذشته 19 مورد عملیات تروریستی در بحرین کشف و خنثی شده است.

راشد آل خلیفه با اشاره به جمع‌آوری اطلاعات از عناصر و گروه‌های فعال در زمینه امنیتی که با همکاری دستگاه امنیتی ملی و بقیه دستگاه‌های اطلاعاتی صورت گرفته است، گفت که این عملیات چند ماه به طول کشید و برخی عملیات‌های تروریستی نیز رخ داد که نمونه آن انفجار خط لوله نفت در نزدیکی روستای بوری در ماه نوامبر بود.

طبق گزارش وبگاه «مرآة البحرین»، وزیر کشور بحرین همچنین به مبلغ 50 دینار به عنوان پاداش و مزد تروریست‌ها برای اجرای عملیات‌های تروریستی و خرابکاری اشاره کرد و مدعی شد که «باندهای تروریستی از سوی عناصری در ایران و با هماهنگی سپاه، الحشد الشعبی در عراق و حزب‌الله در لبنان مدیریت می‌شدند و آموزش داده می‌شوند».

وی افزود که این عملیات‌ها ادامه داشت و برای ما ثابت شد که این افراد تنها در یک عملیات دست نداشته بلکه در عملیات‌های قبلی نیز دست داشته‌اند.

وزیر کشور بحرین در ادامه از اجرای یک طرح امنیتی برای هدف قرار دادن منابعی که خطر و تهدیدی برای امنیت داخلی هستند، خبر داد و این عملیات را مهم‌ترین عملیات پیشگیرانه امنیتی توصیف کرد که طی آن 47 نفر از عناصر اصلی مرتبط با آنچه وی «گروه‌های تروریستی» خواند، دستگیر شدند.