افزایش یارانه مراکز توانبخشی غیردولتی

هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور، با افزایش یارانه قابل پرداخت به مراکز توانبخشی غیردولتی موافقت کرد.

به موجب این تصمیم که با هدف ارایه خدمات بیشتر و بهتر به معلولان و در راستای ایجاد عدالت اجتماعی اتخاذ شد، میزان یارانه پرداختی به مراکز غیردولتی روزانه درجه یک بابت نگهداری و خدمات توانبخشی، آموزشی و حرفه آموزی معلولان، سالمندان معلول و بیماران روانی مزمن، مراکز روزانه درجه 2، مراکز شبانه روزی درجه یک و درجه 2 افزایش یافت.

همچنین مراکز شبانه روزی درجه یک بابت نگهداری معلولان، سالمندان معلول و بیماران روانی مزمن فاقد سرپرست و مراکز شبانه روزی درجه 2 و خانه های کوچک معلولان نیز مشمول افزایش یارانه خواهند بود.

مبدأ زمانی برقراری معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی و معدنی مناطق کمتر توسعه یافته تعیین شد

هیأت وزیران برقراری معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی و معدنی مناطق کمتر توسعه یافته را در مورد واحدهای صنعتی و معدنی که قبل از سال 1390 برای آنها پروانه بهره برداری صادر و قرارداد استخراج و فروش منعقد شده باشد، تعمیم داد.

دولت آیین نامه اجرایی قانون حفاظت در برابر اشعه را اصلاح کرد

با تصویب دولت، آیین نامه اجرایی قانون حفاظت در برابر اشعه در خصوص نحوه پرداخت فوق العاده کار با اشعه با هدف تعیین عادلانه شرایط کار اصلاح شد.

مجوز تبدیل منطقه صنعتی خیرآباد ورامین به شهرک صنعتی غیردولتی صادر شد

هیأت وزیران به منظور ساماندهی و تعیین تکلیف واحدهای صنعتی مستقر در منطقه خیرآباد ورامین با توجه به دارا بودن زیرساخت های آب، برق و گاز در این منطقه، با صدور پروانه بهره برداری شهرک صنعتی غیردولتی شهدای خیرآباد واقع در شهرستان ورامین موافقت کرد.

صدور پروانه مذکور منوط به حفظ وضع موجود با تأکید بر عدم تغییر کاربری اراضی کشاورزی، عدم بارگذاری جدید روی اراضی بایر و چهاردیواری ها و عدم درخواست مجوز آب جدید در منطقه یاد شده خواهد بود.

همچنین واحدهای مجاز مستقر شامل واحدهای فعال و غیرفعال مکلف به پرداخت عوارض تغییر کاربری می باشند و وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است نسبت به تعطیلی واحدهای غیرمجاز اقدام نماید.

موافقت دولت با اصلاح اساسنامه ‌تعدادی از شرکت های زیرمجموعه توانیر

دولت با هدف استقرار مدیریت یکپارچه برای تولید انرژی برق، با اصلاح اساسنامه تعدادی از شرکت های زیرمجموعه شرکت توانیر شامل شرکت های تولید نیروی برق شیروان، سهند، بیستون، کرمان و خلیج فارس موافقت کرد.