در مراسم امروز از كاميون ملي كاوه، كاميونت جديد الوند و كاميون جديد ۶۶ ولوو رونمايي شد.
علی ملک، مدیر عامل شرکت سایپا دیزل در این مراسم با اشاره به طراحی و ساخت کامیون ملی با نام کاوه گفت: بیش از ۲ سال کار مطالعاتی، تحقیقاتی و اجرایی توسط متخصصین سایپا دیزل برای اجرای این طرح انجام شده است.
وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازار کشش خرید کامیون ملی را به ارزش ۱۳۵ میلیون تومان داراست ولی ما ای خودرو را با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه خواهیم کرد.
مدیر عامل شرکت سایپا دیزل تصریح کرد: این کامیون کشنده با توان ۴۲۰ اسب بخار امکان کشندگی ۷۰ تن بار را دارا است و از تمام مزیتهای موجود در محصولات ولوو، رنو و البرز برخوردار است.
وی با بیان اینکه طی سال جاری ۲۵۰ دستگاه کامیون کاوه در کشور تولید خواهد شد، گفت: تولید این محصول در سال آینده به ۲۵۰۰ دستگاه خواهد رسید.
ملک در ادامه با اشاره به تولید کامیونت جدید الوند توسط شرکت سایپا دیزل گفت: پس از بررسی دقیق بازار، سلیقه مشتریان، توانمندی مالی و با توجه به استانداردهای روز دنیا، خودروی الوند در دو نوع ۶،۵ تن و ۸،۵ تن با ۱۵ درصد داخلی سازی به تولید رسید.
وی با بیان اینکه میزان ساخت داخل کامیون ملی تا پایان سال به ۳۳درصد می رسد، افزود: کامیونت ۶،۵ تن الوند با قدرت موتور ۱۴۵اسب بخار و کامیونت ۸،۵ تن با قدرت موتور ۱۵۵ اسب بخار تولید خواهد شد.
ملک در مورد میزان مصرف سوخت کامیونت الوند نیز گفت: مصرف سوخت این خودرو ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر است.