تخصیص اعتبارات برای پرداخت مطالبات داروخانه ها

گروه سیاسی- اکبر ترکی نماینده فریدن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به بدهی های سنگین دولت به داروخانه ها در پی اجرای طرح تحول سلامت گفت: بر اساس اطلاعاتی که به ما رسیده داروخانه ها، مراکز بهداشتی و درمانی از بیمه ها مطالباتی دارند که هنوز پرداخت نشده است.

وی افزود: قرار بود دولت در سال جاری از طریق فروش اوراق مشارکت به مبلغ هشت هزار میلیارد تومان، بدهیها از جمله مطالبات دارخانه ها را پرداخت کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: در لایحه بودجه سال آینده هم مقرر شد تا دولت با فروش هفت هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت، مطالبات داروخانه ها را پرداخت کند.

ترکی اضافه کرد: این رقم زیادی است که امیدواریم همه مطالبات پرداخت شود و دیگر شاهد اینگونه مطالبات نباشیم.

2 تصمیم برای پرداخت بدهیها

علی نوبخت حقیقی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز در پاسخ به سوالی درباره بدهی های سنگین دولت به داروخانه ها در پی اجرای طرح تحول سلامت گفت: اخیرا برای حل این مشکل و پرداخت مطالبات داورخانه ها 2 تصمیم مهم گرفته شد که امیدواریم با اجرای آن مشکلات موجود حل شود.

وی از تخصیص سه هزار 200 میلیارد تومان بودجه در این زمینه خبر داد و افزود: قرار بود این بودجه برای پرداخت بدهیهای بیمه ها باشد و بیمه ها بدهیهای خود را به داروخانه ها پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: از این رقم قرار بود 50 درصد برای پرداخت مطالبات داروخانه ها باشد که تنها 20 درصد آنرا به داروخانه ها دادند.

نوبخت اضافه کرد: مجددا 2 هزار میلیارد تومان دیگر برای پرداخت بدهیهای بیمه ها تخصیص داده شد تا با این رقم همه مطالبات داروخانه ها پرداخت شود.