سرمقاله روزنامه های امروز/ ممنوعیت نقد برجام تا همسویی اروپا با آمریکا

روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آنها در ذیل می آید:

فرش خانه ما یا هویت ملی آمریکا؟!

گذر زمان معیار خوبی برای سنجش اعتبار و ارزش عتیقه‌جات است. مثلاً سکه عتیقه اگر اصل باشد هر چه زمان بگذرد ارزش و قیمتش افزایش می‌یابد اما اگر قلابی و بنجل باشد، زمان رنگ و رویش را پاک و باطنش را آشکار می‌سازد.

سال ۸۸ سیستم‌آموزشی مشکل‌نداشت؟!

تاریخ پر از عبرت است، اگر کسی برای عبرت گرفتن باشد! مثلاً ما اگر عبرت می‌گرفتیم، حالا وضع‌مان بهتر بود. حالا منتظر گرم و سرد شدن مزاج دیوانه‌ای به نام ترامپ نبودیم.

دیپلماسی اقتصادی از شعار تا شعور

حدود پنج سال پیش آقای روحانی در شعارهای تبلیغاتی خود موضوع دیپلماسی اقتصادی را در برنامه‌های خود به‌ عنوان یک استراتژی و راهبرد اقتصادی در سیاست خارجی مطرح کرد.

مثالی از یک کارگاه شگفت انگیز نقد

«نقد» پدیده ای جذاب، گیرا، تقریبا همه پسند و در حوزه رسانه، مقوله ای تئوریزه شده است. حتی شاید دم دست ترین عملکرد رسانه را بتوان نقد کردن دانست.

نقد برجام ممنوع!

در حالی که رئیس جمهور حتی معصوم را قابل نقد می داند، متأسفانه دولت هنوز نقد برجام را جایز نمی داند و منتقدین را با عباراتی موهن می نوازد!.

همسویی اروپا با آمریکا در مورد برنامه های موشکی ایران

اتحادیه اروپا در مسائل مربوط به سیاست علیا، یعنی مسائل امنیتی با آمریکا همسو است اما در مورد مسائل سیاست سفلی یعنی مسائل مربوط به محیط زیست، بهداشت، حمل و نقل و حتی انرژی با آمریکا اختلاف نظرهایی دارد.