قبل از حادثه زاهدان برخی ارگان‌ها هشدار دریافت کرده بودند

افكار نيوز: نماینده زابل: حداقل انتظارمان این بود که وزیر کشور در صحنه حضور یابد
حداقل انتظار ما این بود که وزیر کشور در صحنه حضور پیدا کند و استاندار عزل یا احضار شود.
به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، نماینده زابل و زهک با انتقاد از عدم پیگیری های لازم برخی مسئولان اجرایی در حادثه تروریستی زاهدان، گفت: حداقل انتظار ما این بود که وزیر کشور در صحنه حضور پیدا کند و استاندار عزل یا احضار شود.

عباسعلی نورا با اعلام این خبر که تیمی از طرف مجلس به سرپرستی محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس و تعدادی از نمایندگان برای شرکت در مراسم سومین روز درگذشت قربانیان حادثه تروریستی زاهدان عازم این شهر خواهند شد، گفت: من و دکتر شهریاری همچنان بر استعفای خود از نمایندگی مجلس تاکید داریم.

وی ادامه داد: استعفای من و دکتر شهریاری رسما به دفتر لاریجانی ابلاغ شده هر چند رئیس مجلس اعلام کرده تا روشن شدن زوایای مسئله موضوع استعفای ما را مطرح نمی کند.

نماینده زاهدان تصریح کرد: ما انتظار داریم همه نمایندگان مجلس و آحاد ملت در جریان مسائل مختلف که در شرق کشور می گذرد قرار گیرند و برای مردم روشن شود چه کسانی در حادثه زاهدان اهمال کرده اند.

نورا گفت: من و دکتر شهریاری معتقدیم این اتفاق به خاطر اهمال و سهل انگاری مسئولان ذیربط مخصوصا وزارت کشور رخ داد و عدم هماهنگی و مدیریت شایسته وزارت کشور از معضلات ماست.

وی ادامه داد: ما از دشمن و استکبار جهانی هیچ انتظاری نداریم، آنان مشکل ما را حل نمی کنند، ما باید سنگر خود را محکم کنیم اما شرایطی در منطقه حاکم است که هر روز شاهد تکرار این حوادثهستیم. با وجود استمرار این شرایط و حوادثضرورتی برای حضور ما به عنوان نماینده در مجلس نیست.

نماینده زابل و زهک در پاسخ به این سئوال که در حال حاضر وضعیت امنیتی منطقه به چه شکل است، گفت: ما از نظر امنیت داخلی هیچ مشکلی نداریم مشکل ما گروه های هدایت شونده هستند که از انحراف دینی برخوردارند و تفسیر غلطی از مذهب دارند و پایگاهشان هم در خارج از کشور است، این عده حامیان اندکی دارند که قابل شناسایی هستند و گله ما این است که چرا با آنها برخورد نمی شود. زیرا هدف آنها در همه بمب گذاری ها ولایتمداران هستند.

نورا خاطر نشان کرد: نباید متصور شویم که فقط یک گروهک این اقدامات را انجام می دهد، هدف شوم آنها صرفا به شهادت رساندن چند نفر نیست آنها هدف بزرگتر و پیچیده تری دارند و ناراحتی ما از مسئولان مربوطه این است که چرا این اقدامات را در یک گروهک خلاصه می کنند. ما انتظار داریم اهداف این اقدامات را تبیین کنند.

وی افزود: ما معتقدیم آنها می خواهند فضا را برای ولایتمداران تنگ کنند اما نمیدانم چرا تهران خود را به خواب زده است.

نماینده زابل با انتقاد از عدم همدردی دولت با حادثه دیدگان و بازماندگان انفجارهای زاهدان گفت: اگر مراجع مردم را دلگرم نکنند ما چطور به دولت دلگرم باشیم. دولتی که از یک پیام تسلیت خشک و خالی دریغ می کند، آیا این فاجعه عظیم در این حد نبود که لااقل وزیر کشور در صحنه حضور پیدا کند، آیا اینگونه می خواهند مشکلات یک حادثه سنگین را پیگیری کنند؟

نورا با برشمردن تعداد مجروحان و نیازمندان به عمل جراحی در این حادثه گفت: آیا این روش دولت در پیگیری حادثه است؟ اگر این اتفاق در یک کشور دیگر رخ می داد آیا دولت سکوت می کرد. حداقل انتظار ما این بود که استاندار عزل شود یا مسئولان زاهدان به تهران احضار شوند.

وی گفت: شواهدی هست که قبل از این حادثه هشدارهایی از برخی ارگان ها به مسئولان اجرایی داده شده است، اما برخی سهل انگاری کرده اند.

انتهاي پيام/ب.