کیهان: اپوزيسيون جمهوري اسلامي كاملا در خدمت آمريكا، اسرائيل و حتي رژيم هاي جنايتكار عربستان و بحرين قرار گرفته است.

اکبر گنجی با تحلیل دنباله روی های اپوزیسیون همسو با آمریکا و رژیم صهیونیستی - و لابد با استثنا کردن خود - به استدلال های این جریان پرداخت و نوشت: اپوزیسیون همسو] با آمریکا و اسرائیل[می گویند دولت های عربستان و بحرین، دوستان و متحدان دولت آمریکا هستند و دولت آمریکا، دشمن دولت ایران. در نتیجه دولت های سعودی و بحرین، دوستان و متحدان ما به شمار می روند.] و لابد دریافت یک میلیارد دلار از پادشاه سعودی، به فتوای وهابی ها حلال طیب است![

وی درباره این اپوزیسیون همسو با آمریکا و اسرائیل تصریح کرد: آنها جز تسخیر قدرت، سودایی نداشته و برای رسیدن به قدرت نشان داده اند که حاضر به هر کاری هستند و حتی تا آنجا پیش رفته که با متجاوزان خونخوار به ایران نیز در یک جبهه علیه ایران جنگیده و برای دولت های دشمن در ایران ترور و انفجار صورت می دهند. دولت های عربستان و بحرین، استبدادی و سرکوبگرند. رژیم آل سعود یکی از عقب مانده ترین رژیم های سیاسی جهان است. هیچ نوع انتخاباتی نداشته است. در سال ۲۰۰۵ برای اولین بار و در سال ۲۰۱۱ برای دومین بار انتخابات شوراهای شهر را، فقط و فقط با حضور مردان برگزار کرد. در انتخابات سال جاری، فقط ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت ۲۷ میلیونی آن کشور شرکت داشتند. رانندگی زنان در عربستان سعودی همچنان ممنوع است… وضعیت حقوق بشر درکشور ۷۰۰هزار نفری بحرین نیز وخیم است. برخلاف ادعای حاکمیت بحرین، کمیسیون مستقل تحقیق گفته است که «شواهد صریحی مبنی بر دخالت ایران در ناآرامی های بحرین وجود ندارد» رژیم بحرین با وارد کردن ارتش عربستان سعودی توانست اعتراض ها را سرکوب کند. با این همه، رهبران شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه جدیدی - ضمن اشاره به وقایع بحرین - از ایران خواستند تا «دست از دخالت در امور داخلی اعضا بردارد. نهادهای حقوق بشری - به عنوان مثال سازمان عفو بین الملل - نقض حقوق بشر در این کشورها را بی طرفانه گزارش می کنند، اما «اپوزیسیون همسو» چشم بر واقعیت های عربستان سعودی و بحرین می بندد و خواستار بمباران سوریه - به نام دخالت بشردوستانه - است. ارتش سکولار مصر یکی از ارتش های متحد دولت آمریکا است. ارتش این کشور به شدت مردم را سرکوب می کند. در اعتراض های روزهای اخیر نیز ۱۴ تن را به قتل رسانده است. تصاویر مضروب کردن یک زن معترض و لباس از تن وی درآوردن در کف خیابان - در حالی که دو نظامی وی را کشیده و دیگری با لگد بر شکم او می کوبد، دردناک بود، اما صدای اعتراض «اپوزیسیون همسو» را در نیاورد. اگر این تصاویر متعلق به سوریه بود، جنجالی به راه می انداختند. گنجی در این نوشته که در روز آنلاین منتشر شده، یادآور می شود: مساله دولت های آمریکا و اسرائیل، دولت های سوریه و ایران است، نه عربستان سعودی و بحرین که پایگاه های مهم آمریکا در آنها قرار دارد. نهادهای حقوق بشری دائما به نقض حقوق بشر توسط دولت اسرائیل اعتراض می کنند. اوباما چند روز پیش اعلام کرد که هیچ یک از دولت های پیشین آمریکا به اندازه دولت او از دولت اسرائیل حمایت نکرده است. «اپوزیسیون همسو» نیز به همین اندازه در خدمت دولت اسرائیل بوده است. مگر برای اسرائیل در ایران ترور انجام نمی دهد؟ مساله این است که این «راه طی شده»] سازمان منافقین[امروزه پیروان تازه کاری در میان اپوزیسیون یافته که باید تا مدت ها نزد استادان این روش کارآموزی کنند.

وي آنگاه با صراحت بيشتري، اپوزيسيون جمهوري اسلامي را به همسويي و همكاري عملي با ناقضان حقوق بشر متهم كرد و نوشت: نهادهاي حقوق بشري- به عنوان مثال سازمان عفو بين الملل- خواستار آن شده اند كه جرج بوش به دليل جرايمي كه در جنگ عليه تروريسم مرتكب شده- از جمله استفاده از شكنجه - بايد بازداشت شود. اين فقط يكي از جرايم جرج بوش بود. او فرمانده كل قوايي بود كه نظاميان تحت فرمانش به زنان عراقي تجاوز كردند، غير نظاميان را براي تفريح كشته و با اجساد آنها عكس يادگاري مي انداختند. سربازان آمريكايي يك گروه به نام تيم كشتار تشكيل داده و براي تفريح مردم غيرنظامي افغانستان را به قتل مي رساندند. نظاميان جنايتكار گفته اند كه نگاهداري بخش هايي از بدن كشته شدگان، مانند نگاهداري شاخ گوزن پس از شكار است. اما اپوزيسيون همسو در كل دوران بوش با او همسو و همكار بود. با دست راستي ترين بنيادها كار مي كرد و هيچ گاه حتي يك انتقاد از بوش و دولت اش در آن زمان مطرح نساخت. آيا با ناقضان حقوق بشر و متجاوزان جنايتكار مي توان در كشوري ديگر دموكراسي ساخت؟ اما قوي ترين ملاك براي شناخت اپوزيسيون همسو، نسبت آنها با رفتارهاي سركوبگرانه دولت اسرائيل است. به هيچ وجه حاضر به انتقاد از اين نوع اعمال دولت اسرائيل نيستند. اين گروه، هر گاه ادعايي در زمينه دفاع از حقوق بشر، دموكراسي، آزادي و اين نوع آرمان ها مطرح ساختند، از آنها بخواهيد كه يك مقاله به زبان انگليسي در انتقاد از اسرائيل منتشر كرده و در آن همان مواردي را كه سازمان ملل تاييد كرده، ذكر نمايند.