اسماعیل دوستی رئیس کمیته امور استانهای حزب اعتماد ملی در گفتوگو با فارس، با اشاره به نحوه حضور اصلاحطلبان در انتخابات مجلس نهم گفت: هیچکس نباید با جمهوری اسلامی و انتخابات قهر کند، چرا که جمهوری اسلامی خون بهای هزاران شهید است، شهدایی که پاک و صالح بودند.

وی با بیان اینکه صلاح نیست که اصلاح‌طلبان با انتخابات قهر کنند، اظهار داشت: مسیر حضور همه در انتخابات باید فراهم شود تا همه در آن حضور پیدا کنند.

* ‌کسی حق ندارد با انتخابات قهر کند

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: ‌کسی حق ندارد با انتخابات قهر کند، اما کسانی هم که قصد دارند در انتخابات حضور پیدا کنند، این وظیفه حاکمیت است که شرایط را برای آنها فراهم کرده و دغدغه‌هایشان را رفع کند.

* اصولگرایان نباید بدون اصلاح‌طلبان انتخابات را برگزار کنند

دوستی با بیان اینکه بنده روش اصولگرایان را در مورد انتخابات قبول ندارم، تأکید کرد: اصولگرایان نباید بدون اصلاح‌طلبان انتخابات را برگزار کنند، چرا که گوشت و خون‌ همه ما با نظام است و تا آخر عمر باید از نظام دفاع کنیم.

رئیس کمیته امور استان‌های حزب اعتماد ملی همچنین گفت: جریان اصولگرا که هم‌اکنون دولت و مجلس را برعهده دارد، باید طوری زمینه را فراهم کند که همه تصور داشته باشند که می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

* تئوری رهبر معظم انقلاب در " جذب حداکثر و دفع حداقلی " بهترین استراتژی است

دوستی با بیان اینکه حضور اصلاحطلبان در انتخابات پیشرو به نفع نظام است، اظهار داشت: همه باید تئوری رهبر معظم انقلاب در جذب حداکثر و دفع حداقلی را پیگیری کنند چرا که این بهترین استراتژی است.