انتقاد مطهری به کاسبان فتنه

به گزارش خبرآنلاين، علي مطهري که نطق امروزخود را به انتخابات پيش رو و الزامات آن اختصاص داده بود، با بيان اينکه انتخابات مجلس نهم در شرايط ويژه داخلي و خارجي کشورمان از اهميت زيادي برخوردار است، ادامه داد: انتخاباتي پرشور، مثلا با ميزان مشارکت ۷۰ درصدي مي​تواند دشمنان را از تحريم بيشتر ايران منصرف کرده و حمله نظامي را از مخيله​اشان خارج کند.

او که معتقد بود این انتخابات یک فرصت طلایی برای نظام است تا وضعیت داخلی و خارجی خود را سامان داده و دشمن را ناکام کند، افزود: این مهم نیاز به تدبیر توام با حکمت دارد که از این فرصت استفاده کنیم. همه ما در مقابل یک آزمایش بزرگ قرار داریم. آیا آن را عامل وحدت قرار می دهیم یا تفرقه و سست کردن پایه​های نظام؟ آیا از حضور ملتزمین به انقلاب در این انتخابات استقبال می​کنیم یا سیاست پیاده کردن افراد از قطار انقلاب را ادامه می​دهیم؟ جذب حداکثری را به فرموده رهبری ملاک عمل خود قرار می​دهیم یا اینکه خودمان را «انقلابی» اصیل خوانده و دیگران را ساکتین فتنه می​خوانیم تا از کاسبین فتنه شویم؟

گزیده نطق وی را در ادامه بخوانید:

* آیا می خواهیم مجلسی مقتدر در مقابل استبداد دولت​ها تشکیل دهیم یا مجلسی هموار کننده استبداد دولت​ها؟

* باید نمایندگان واقعی مردم وارد مجلس شوند نه کسانی که با قدرت و ثروت قصد ورود به مجلس را دارند. حضور با فهرست و حمایت از فهرست​های انتخاباتی علاوه بر اینکه باعثنفوذ برخی افراد می​شود، کاری غیر اصولی است و موجب ضعف نظارت مجلس بر دولت می​شود.

* تاکید دارم که ما به عملکرد درست و عادلانه شورا ی نگهبان لازم داریم که از سخت​گیری بی جا خودداری کند. مبادا این شورا کاندیدایی را به صرف عضویت در ستاد انتخاباتی آقایان موسوی و کروبی یا معترض بودن به انتخابات گذشته رد صلاحیت کند! فقط آشوبگران خیابانی و آنها که به اموال عمومی ضرر زدند مستحق رد صلاحیت هستند. چرا که برخی ناخواسته وارد بحران شدند.

* اصلاح​طلبان مسائل انتخابات گذشته را با انتخابات پیش​رو خلط نکنند و مشروط به تحقق مطالباتشان در انتخابات گذشته، به این عرصه وارد نشوند. اصلاح​طلبان با شرکت در انتخابات آتی، مطالبات خود را در این انتخابات پیگیری کنند و برای مبارزه با دشمن خارجی و مقابله با هر تهدید نظامی وارد عمل شوند. خوشبختانه اصلاح​طلبان این رشد فکری را دارند که منافع نظام را به منافع خود ترجیح دهند.

* هنگامی که امیرالمومنین از حق خلافت خود پس از رسول​الله گذشت تا اسلام بماند، چرا ما از برخی مطالباتمان برای تقویت نظام و ناامیدی دشمن نگذریم؟ لازم است که دشمن را از تحریم اقتصادی و حمله نظامی به کلی ناامید کنیم.

* دولت گفته به زودي اجراي گام دوم هدفمندسازي را اجرايي مي​کند.از نمايندگان مي​خواهم تا اين موضوع را بررسي کنند و اگر اين کار امکان پذير نيست، بويژه به اين دليل که شائبه انتخاباتي بودن اين کار نيز حس مي شود، از وظيفه نظارتي خود استفاده کنند.