به گزارش ایرنا، جانشین رییس ستاد انتخابات كشور تاكید كرد: داوطلبان نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تنها تا ساعت ۱۷ روز جمعه - ۹ دی - برای نام نویسی و ثبت نام در انتخابات فرصت دارند.

' حسنعلی نوری ' روز یکشنبه در جمع خبرنگاران حاضر در محل ستاد انتخابات کشور افزود: این زمان تمدید نخواهد شد و بعد از ساعت ۱۷ روز جمعه، هیچ گونه ثبت نامی انجام نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: در ساعت ۱۷ روز جمعه نهم دی ماه هر داوطلبی که در صف مراجعه به ستاد ثبت نام در وزارت کشور و حوزه های انتخابیه در فرمانداری ها حضور داشته باشد، برای نام نویسی به داخل ستادها هدایت می شود و بعد از آن کسی را پذیرا نخواهیم بود.

جانشین رییس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: اگر بعد از آن ساعت کسی مراجعه کند همکاران ما در ستادهای انتخابات پاسخگوی آنها نخواهند بود.

وی گفت: با توجه به این که در روزهای پایانی تعداد داوطلبان متقاضی نام نویسی بیشتر می شود خواهشمندیم آنها در موعد قانونی به محل های ثبت نام مراجعه کنند.

نوری افزود: داوطلبان لازم است قبل از مراجعه برای نام نویسی، مدارک لازم را تهیه و پرسشنامه ثبت نامی را مطالعه و اطلاعات آن را تکمیل کنند.

** نام نویسی قطعی ۲۵۴ نفر در روز نخست؛ استقبال خوب

جانشین رییس ستاد انتخابات کشور در گزارشی آماری از فرایند برگزاری انتخابات گفت: روز گذشته(شنبه) در نخستین روز از نام نویسی داوطلبان نمایندگانی دور نهم مجلس شورای اسلامی ۲۵۴ نفر ثبت نام خود را قطعی کردند.

وی افزود: این گروه از داوطلبان نمایندگی مجلس، خود را در معرض رای مردم قرار داده اند و امیدواریم انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی زمینه رقم خوردن برگ زرینی دیگر را در تاریخ انقلاب اسلامی فراهم کند.

نوری اظهار داشت: استقبال خوبی در روز نخست نام نویسی دور نهم مجلس شورای اسلامی انجام شد و ما از کسانی که عزم و اراده برای حضور در این عرصه بزرگ سیاسی دارند خواهشمندیم ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

** محدوده سنی داوطلبان نمایندگی

جانشین رییس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در طول مدت نام نویسی از داوطلبان نمایندگی در ۲۰۷ حوزه انتخابیه و در پایان هر روز، اسامی و تعداد ثبت نام شدگان را دریافت و به شورای نگهبان و مراجع چهارگانه ارسال می کنیم.

نوری افزود: از ۲۵۴ نفر ثبت نام کننده روز نخست ۳۵ نفر در گروه سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، ۳۹ نفر در گروه سنی ۳۶ تا ۴۰ سال و ۵۸ نفر در گروه سنی ۴۱ تا ۴۵ سال ۵۸ نفر قرار داشتند.

به گفته وی، در گروه های سنی ۴۶ تا ۵۰ سال، ۵۱ تا ۵۵ سال و ۵۶ تا ۶۰ سال به ترتیب ۴۹،۵۲ و ۱۵ نفر در زمره ثبت نام شدگان قرار دارند.

جانشین رییس ستاد انتخابات کشور گفت: در هر یک از گروه های سنی ۶۱ تا ۶۵ سال و ۶۶ تا ۷۰ سال، سه نفر ثبت نام کرده است و در گروه سنی ۷۱ تا ۷۵ سال فردی ثبت نام نکرده است.

محدوده سنی داوطلبان نمایندگی مجلس حداقل ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال است.

** ثبت نام سه نفر در انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری

نوری در پاسخ به سووالی درباره انتخابات سومین میان دوره ای دور چهارم مجلس خبرگان رهبری در استان های خراسان رضوی و کردستان، اظهار داشت: تا پایان روز گذشته، سه نفر از استان خراسان رضوی ثبت نام کردند که از این تعداد در محدوده سنی ۴۱ تا ۵۰ سال یک نفر، ۵۱ تا ۶۰ سال یک نفر، ۶۱ تا ۷۰ سال یک نفر بودند.

وی ادامه داد: برای انتخابات سومین میان دوره چهارمین مجلس خبرگان رهبری در استان کردستان هنوز کسی ثبت نام نکرده است.

جانشین رییس ستاد انتخابات كشور خاطرنشان كرد: برای ثبت نام در انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان، داوطلبان تا هفتم دی ماه مهلت