به گزارش فارس، حجتالاسلام سید محمود علوی عضو مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز یکشنبه پس از ثبتنام در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فرمانداری تهران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعید میدانم جبهه ایستادگی جدا از جبهه متحد لیستی را ارائه کند و نظرم این است تا میتوانیم از ارائه لیستهای پراکنده اجتناب کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری به اهداف خود برای شرکت در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: نظام عرصه‌ای را برای خدمت ما فراهم کرده و وقتی که عرصه‌هایی برای خدمت فراهم می‌شود باید از آنها به عنوان فرصت استفاده کرد.

وی بر همین اساس به حضور خود در مجلس اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم اشاره کرد و افزود: طی سالهایی هم که کاندیدا نشدم به دلیل این بود که بنابر دستور رهبری در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مشغول به کار بودم و امکان شرکت در مجلس هفتم و هشتم را نداشتم. علی‌رغم اینکه در لیست تهران هم نام من پیش‌بینی شده بود.

علوی ادامه داد: با توجه به سابقه نمایندگی و داشتن فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی و اصرار مجموعه‌ها و اصناف و اقوام مختلف تصمیم گرفتم که در انتخابات آینده حضور پیدا کنم و در این سنگر به نظام جمهوری اسلامی خدمت کنم.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری باید از اختلاف و دودستگی پرهیز شود؛ همه مردم بویژه نخبگان سیاسی نباید به این دلیل که افراد مد نظر خود رای بیاورند دیگران را تهدید کنند. چرا که ویژگی جامعه اسلامی این است که از بی‌اخلاقی کناره‌گیری کند تا جامعه دچار آسیب نشود.

وی همچنین در خصوص جریان فتنه و انحرافی که به عنوان دشمن واحد اصولگرایان معرفی می‌شوند، اظهار داشت: البته همیشه وحدت زمانی اتفاق نمی‌افتد که خطری ما را تهدید کند بلکه اگر هیچ دشمنی هم نداشته باشیم باید دارای وحدت بود؛ هر چند اگر زمانی ضرورت وحدت جدی‌‌تر شود باید به آن به عنوان یک تاکتیک نگریست. اما هنوز شرایط به خوبی خود را نشان نداده است.

علوی در پاسخ به سئوالی مبنی بر تلاش جریان انحرافی برای حضور افراد خود در مجلس یادآور شد: اینکه پولهایی به برخی داده می‌شود تاکنون در انتخابات سابقه نداشته است اما هنوز آرایش‌ها کاملاً خود را نشان نداده است و هیچ کدام موضع‌گیری شفافی نداشته‌اند.

وی همچنین در خصوص ارائه نکردن لیست از سوی اصلا‌ح‌طلبان افزود: ندادن لیست به معنای شرکت نکردن در انتخابات نیست. از این رو باید هر کس با هر فکر و اندیشه و مرزبندی سیاسی که دلش برای ایران اسلامی می‌سوزد در انتخابات شرکت کند.

علوی همچنین در خصوص صحبت‌های ضدونقیض اصلاح‌طلبان برای انتخابات آینده نیز یادآور شد: تمام اقشار مردم باید در انتخابات حضور پیدا کنند چرا که این حضور نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کند و بیانگر این است که ملت ایران همیشه در صحنه حضور دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظر شما در خصوص جبهه پایداری و ارائه لیست جداگانه از سوی آنها چیست؟ اظهار داشت: اینکه ما در اردوگاه اصولگرایان یک لیست واحد داشته باشیم قطعا به نفع ماست اما اگر لیست واحدی هم برای انتخابات مجلس ارائه نشود دلیل بر انشقاق نیست و ممکن است هر سلیقه‌ای بخواهد یک لیست ارائه بدهد.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آقای بیادی گفته است که عملکرد جبهه متحد اصولگرایان را قبول ندارد، گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم اما وی به عنوان سخنگو از طرف جبهه ایستادگی صحبت نکرده و چنین تصمیمی نیز گرفته نشده است.

علوی برهمین اساس در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا جبهه ایستادگی زیر پرچم جبهه متحد اصولگرایان قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: ‌ در این خصوص هنوز تصمیمی گرفته نشده اما آقای روح‌الامینی به عنوان رابط به جبهه متحد اصولگرایان معرفی شده‌اند.

وی در پایان سخنان خود در خصوص اینکه آیا رایزنیهایی از سوی جبهه متحد اصولگرایان با وی شده است یا نه، پاسخی نداد.