طرح شناسایی درآمدهای نامشروع مقامات روی میز مجلس

گروه سیاسی- در حاشیه جلسه علنی دیروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی برخی از نمایندگان طرح شناسایی درآمدهای نامشروع مقامات و مسئولین کشور را تهیه کردند.

به گزارش خبرنگار افکارنیوز، این طرح در همان جلسه دیروز به امضای جمعی از نمایندگان رسیده و قرار است بزودی تحویل هیئت رئیسه مجلس شود.

خبرنگار افکارنیوز برای اطلاع از جزئیات به سراغ برخی از امضا کنندگان این طرح رفت.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، بوخوار و میمه به خبرنگار افکار نیوز گفت: این طرح در راستای اجرای اصل 49 قانون اساسی تهیه شده که بزودی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می شود.

وی با اشاره به محتوای این اصل قانون اساسی افزود: بر اساس این طرح دولت موظف است ثروتهای ناشی از ربا، غصب‌،رشوه‌، اختلاس‌، سرقت‌، قمار، سوءاستفاده از موقوفات‌،سوءاستفاده از مقاطعه‌کاریها و معاملات دولتی‌، فروش زمینهای‌موات و مباحات اصلی‌، دایرکردن اماکن فساد و سایر موارد غیرمشروع را گرفته و به صاحب حق رد کند و در صورت معلوم‌نبودن او به بیت‌المال بدهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: نظر ما این است که اموال و دارائیهای همه مسئولین از اول انقلاب تا کنون باید بررسی و منبع آنها مشخص شود.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه ما می خواهیم « از کجا آورده ای؟» را اجرائی کنیم، گفت: اگر فردی دارائیهایی ناشی از ارث، منابع مشروع و یا کار زیاد داشته باید محترم شمرده شود اما اگر فردی در طول مسئولیت و خدمت خود درآمد مشکوک داشته و ثروت وی بیش از حد متعارف افزایش یافته باید پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: درآمد مشکوک مقامات و مسئولین باید به بیت المال برگشت داده شود و در این زمینه نباید مسامحه ای صورت گیرد.

همچنین محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر نیز با تائید خبر تهیه این طرح در مجلس به خبرنگار افکار نیوز گفت: این طرح به امضای برخی از نمایندگان رسیده است.

وی از ارائه اطلاعات جزئیات این طرح خودداری کرد.

قرار است تا طرح مذکور در سال آینده در دستور کار نمایندگان در صحن مجلس قرار گیرد.