ولایتی نقشه آمریکا را فاش کرد

«علی اکبر ولایتی» مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری که به دعوت رئیس مجمع تقریب وحدت اسلامی عراق به این کشور سفر کرده در مراسم تاسیس این مجمع سخنرانی کرد.

پایگاه خبری شبکه «المیادین» با انتشار این خبر نوشت: ولایتی در سخنانی به ضرورت احیای ارزش‌های اصیل اسلامی اشاره کرد و گفت که این امر به نجات و آزادی جامعه منتهی می‌شود.

وی افزود که آمریکا و عرب تلاش می‌کنند تا خاورمیانه جدید را محقق سازند و واقعیت این خاورمیانه، تجزیه جوامع اسلامی است. آمریکایی‌ها امروز تلاش دارند تا با حضور در شرق فرات، سوریه را تقسیم کنند..«تیلرسون» وزیرخارجه آمریکا با هدف بسط تفرقه میان امت اسلام و کشورهای اسلامی، در حال جولان در منطقه است. آمریکا‌یی‌ها در صدد ایجاد پایگاهی برای ناتو با کمک کشورهای اسلامی هستند تا از تحقق وحدت در این کشورها جلوگیری کنند.

ولایتی تاکید کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها باید بدانند؛ همان‌گونه که در لبنان، سوریه و عراق شکست خوردند، توهم آنها محقق نخواهد شد. جبهه مقاومت در عراق، سوریه و لبنان آنها را از شرق فرات نیز خواهد راند.

در مراسم تاسیس مجمع تقریب وحدت اسلامی در عراق، شیخ «محمود العیساوی» نماینده رئیس‌جمهور عراق نیز طی سخنانی اظهار داشت: ما برای اجرای اهدافمان در کاهش فاصله میان پیروان مذاهب اسلامی تلاش می‌کنیم و از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که از تمام توان خود برای حمایت از ثبات و امنیت استفاده کند.

وی افزود: عراقی‌ها برای پیروزی بر داعش با کلیه تشکیلات و گروه‌های مسلحانه خود، فداکاری‌های زیادی از خود نشان دادند و این پیروزی از آن مسلمانان است. هیچ چیز مهمتر و با‌ارزش‌تر از همگرایی و نزدیکی امت‌ها و جوامع نیست. فداکارهای ما ملت ما برای آزادی و سلامت بشریت نیازمند اندیشیدن به اصل گفت‌وگو ایجاد فضا و بستری مناسب، سالم و ملی است.