چرا بی پروا از جاسوس حمایت می کنید؟!

 این مصیبت را به کجا باید ببریم که وقتی یک جاسوس اجنبی دستگیر می شود عده ای در داخل به جای حساسیت به حقوق ملت و تکریم دستگاه قضائی و امنیتی در حفظ امنیت و اقتدار ملی، در فکر حمایت از یک جاسوس هستند ولو اینکه او دست به خودکشی بزند!
شرمگنانه، بر اساس قصه سریال سلطان و شبان، باید از آنها پرسید؛ شما «سلطان بانو»ی مردم هستید یا آنها؟!
یک جریان منحط رسانه ای با کمک چند فعال سیاسی غافل، هر وقت روضه استقلال و امنیت ملی خوانده می شود به سمت منافع دشمن غش می کنند و بلافاصله توسط «بی بی سی» و رادیو فردا و دیگر رسانه های دشمن مورد نوازش خبری قرار می گیرند. در حالی که باید به دستگاه امنیتی و قضائی کشور در دستگیری افراد شبکه جاسوسی اطلاعات نظامی و موشکی ایران تحت پوشش مطالعات زیست محیطی، تبریک گفت، یک عده پیدا می شوند که با شبهه افکنی در ماهیت یک کیس امنیتی وارد شده و بی پروا از دشمن حمایت لجستیکی رسانه ای می کنند!
موضع گیری های علی مطهری، صادق زیباکلام، حسام الدین آشنا، محمود صادقی و حمیدرضا جلایی پور و حرف و حدیث هایی که روزنامه های اعتماد، وقایع اتفاقیه، آرمان و... مطرح کردند، از این دست بود. برخی در این باره حتی جلوتر از دولت کانادا که موضعی محتاطانه گرفت، پیش رفتند. در این میان، موضع گیری حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، عجیب تر می نماید! او در توئیتی نوشت: «جامعه شناسان دین نه خودکشی می کنند، نه حامیان حیات وحش.» این اظهار نظر از کسی که روزگاری در نهادهای امنیتی کشور برو بیایی داشت بعید به نظر می رسد. اظهار نظر امثال زیباکلام، مطهری و صادقی و... را می شود حمل بر غفلت و ساده لوحی کرد، اما این اظهار نظر با توجه به اینکه چندی پیش یک جاسوس در دفتر وی دستگیر شد، مسموع نیست.
مسئولین دستگاه قضائی از مرگ یک متهم به جاسوسی با آن همه اطلاعات ذی قیمت چه سودی می برند؟ ذی نفع هلاکت سیدامامی که وی و تیمش تحت پوشش مطالعات زیست محیطی، اسرار نهادهای نظامی و موشکی ما را به دشمن می دادند، کیست؟ مگر کلاهی و کشمیری که جاسوس منافقین و سیا بودند و فاجعه هشتم شهریور و هفتم تیر سال 60 را به وجود آوردند و در داخل نیروهای حزب اللهی و دستگاه حکومتی نفوذ کرده بودند، چه شکلی بودند؟ جاسوس حتماً باید با یک عینک آفتابی و یک کلاه شاپو ظاهر شود تا جاسوس تلقی شود؟!
چرا مشاور رئیس جمهور حرفی می زند که فردای توطئه و آشوب و به یغما رفتن اسرار کشور، مردم ناله سر دهند که؛
من از بیگانگان هرگز ننالم
که با من هر چه کرد، آن آشنا کرد
مشابه همین جماعت، هنگام دستگیری درّی اصفهانی جاسوس هسته ای، از شبهه افکنی پرهیز نکردند. روند دادرسی و رسیدگی حقوقی نشان داد آنها به بیراهه می روند. تیم هسته ای 
ما مورد نفوذ دشمن بوده، والّا اگر نبود، که به دستاورد تقریباً هیچ نمی رسید!
مردم که تیتر و خبر برخی روزنامه ها را می بینند، تأسف می خورند. گویی یک شبکه رسانه ای 
به همراه یک مشت جاهل و غافل سیاسی، قسم خورده اند از منافع بیگانگان دفاع کنند و حتی گوشه چشمی به منافع و مصالح ملی نداشته باشند.
دشمن از فشار بیرونی برای توقف نفوذ منطقه ای ایران و فعالیت های دفاع موشکی طرفی نبست. لذا به ضربه از درون از طریق لو رفتن اطلاعات سرّی مربوط به آن روی آورده است. دشمن، اینجا هم به درِ بسته برخورد کرده است. چرا باید عده ای با وقاحت تمام، این در را باز کنند و بدون هیچ شرمندگی، استقلال و عزت ملی را در معرض فروش بگذارند؟! عده ای به جای عمل به وظایف خود در حفظ کیان اسلام و ایران، شأن خود را تا این حد فروکاهیده اند که از نوه و نتیجه مظفرالدین شاه هم دفاع می کنند! بعد از انقلاب همیشه جماعتی سردمدار غفلت، التقاط و انحراف از مسیر نهضت اسلامی بوده اند. مردم اینها را رصد کرده و در موقع خود برخورد انقلابی نموده اند. این رویکرد عقلانی و حکیمانه مردم هیچ گاه متوقف نشده است.

 سید مسعود علوی