در جلسه همفکری طراحان سوال از رییس جمهور چه گذشت؟

گروه سیاسی- علی وقف چی نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه بعد از هشت ماه از طرح سوال از رئیس جمهور، تیم اقتصادی دولت برای پاسخ به سوالات در مجلس حاضر می شوند، گفت: محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی، سیف رئیس کل بانک مرکزی و امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور ظهر امروز یکشنبه برای پاسخ به سوال ما نمایندگان در کمیسیون اقتصادی مجلس حاضر خواهند شد.

وی افزود: طراحان و امضاء کنندگان سوال از رئیس جمهور، قبل از نشست مشترک با نمایندگان رئیس جمهور، جلسه همفکری خواهند داشت تا در خصوص نحوه سوالات و استدلالهای لازم هماهنگی کامل داشته باشند.

طراح اصلی سوال از رئیس جمهور با اشاره به کاهش امضاهای سوال از رئیس جمهور گفت: طرح مذکور 130 امضاء داشت که در مرحله ای به 180 امضاء هم رسید. گرچه تعدادی از نمایندگان امضاهای خود را پس گرفتند اما برخی دیگر از نمایندگان هم به جمع امضاء کنندگان اضافه شدند.

وقف چی با بیان اینکه برای سوال از رئیس جمهور به امضای 73 نماینده یعنی یک چهارم کل نمایندگان نیاز است، افزود: در حال حاضر این طرح بیش از حد نصاب قانونی امضاء دارد.

وی اضافه کرد: امروز، روز سرنوشت سازی برای سوال از رئیس جمهور است چرا که بعد از این جلسه سوال از رئیس جمهور تعیین تکلیف می شود.

طراح اصلی سوال از رئیس جمهور افزود: یک هفته بعد از حضور نمایندگان رئیس جمهور در مجلس، اگر حداقل 73 نماینده اعلام کنند که از توضیحات داده شده قانع نشدند و بر حضور رئیس جمهور در صحن مجلس تاکید کنند، رئیس جمهور باید برای پاسخ به سوالات در صحن مجلس حاضر شود.

وقف چی تصریح کرد: هنوز سپرده گذاران از موسسات مالی- اعتباری طلب دارند و به نمایندگان مراجعه می کنند و خواستار پولی های خود هستند.

طرح سوال از رئیس جمهور در خرداد امسال در مجلس کلید خورد و دارای 130 امضاء است. 

محورهای این طرح مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی- اعتباری است.

155 نماینده در جلسه روز چهارشنبه 19 مهر در نامه ای به هیئت رئیسه مجلس خواستار ارجاع طرح سوال از حسن روحانی رئیس جمهور به کمیسیون مربوطه شدند که بعد از یک هفته این امضاها به 180 نفر رسید.