جبهه متحد چه کاندیداهایی را معرفی می کند

به گزارش فارس ، علیرضا زاکانی شامگاه سهشنبه در مصاحبه با خبرنگاران در محل باشگاه فرهنگیان سنندج اظهار داشت: جبهه پایداری نه تنها رقیب جبهه متحد اصولگرایان نیست بلکه آنها بخشی از جبهه متحد را تشکیل میدهند و بسیاری از افراد آنان در این جبهه فعال هستند.
وی هدف از تشکیل جبهه متحد اصولگرایان را استفاده از ظرفیت احزاب و جمعیت‌های اصولگرا و همسو با نیروهای انقلاب اسلامی به منظور انسجام‌بخشی آنان برای فعالیت در عرصه رقابت انتخابات خواند و افزود: بازتعریف گفتمان اصولگرایی و در نهایت پیروزی در انتخابات از دیگر اهداف تشکیل این جبهه است.
به گفته زاکانی، شور و نشاط انتخاباتی و حضور حداکثری مردم و نیز زمینه برای موفقیت عناصر اصولگرا در انتخابات مجلس در اولویت جبهه متحد اصولگرایان قرار دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: کاندیداهایی از سوی این جبهه معرفی می‌شوند که علاوه بر برخورداری از تعهد، تخصص، خدمتگزار مردم بودن و فسادستیز، باید از اقبال عموم مردم نیز برخوردار باشند.
رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان اضافه کرد: کاندیداهای اصولگرایان باید چهار شرط ایجابی اعتقاد به اسلام، انقلاب و اهداف نظام، اعتقاد به سیره و روش امام راحل(ره) و اعتقاد و پایبندی به ولایت فقیه و تبعیت و پیروی از مقام معظم رهبری داشته باشند.
وی تصریح کرد: عدم وابستگی به جریان فتنه ۸۸، عدم وابستگی به جریان انحرافی و فاسد هم از شرایط سلبی است که کاندیداهای اصولگرایان باید از آن برخوردار باشند.
زاکانی یادآور شد: علاوه بر این شرایط، کاندیداهای مد نظر اصولگرایان در کارگروه‌های استانی با ۱۲ پارامتر سنجیده می‌شوند و افرادی که اقبال عمومی و اصلح‌تر باشند به مردم معرفی خواهند شد.
وی گفت: امید است این مسئله به نوعی پیش برود که ماحصل آن انتخاب نمایندگانی اصلح و در نهایت مجلسی کارآمدتر از گذشته باشد.
رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان در جواب این سوال مبنی بر اعلام تحریم انتخابات از سوی افراد وابسته به فتته، گفت: بخشی از از آنها افرادی هستند که فتنه ۸۸ را میدان‌داری کردند و در راستای خواست دشمن حرکت کردند که اعلام تحریم انتخاباتی هم خواست دشمن است که این افراد در این راستا حرکت می‌کنند.
زاکانی بخشی از این افراد معتقدند که اگر در انتخابات شرکت نکنند، توسط مردم حذف می‌شوند و بر مشارکت در این انتخابات نیز اصرار دارند.
وی به گروه‌های نامزد انتخابات این گروه‌ها و جریانات اشاره کرد و افزود: این جریان‌ها سه گروه برای نامزدی دارند که عناصری افراطی با هدف رد صلاحیت و مظلوم نمایی و به نوعی ایجاد فضای تبلیغاتی یکی از آن گروه‌هاست.
به گفته زاکانی، عناصر شاخص آنها هم که چارچوب قانون را قبول دارند و ممنوعیتی برای ورود آنها به عرصه رقابت وجود ندارد و افرادی که به آنها منتسب نیستند، اما به اعتقاد آنها زمینه همکاری و استفاده از ظرفیت آنان در بعد از پیروزی در انتخابات برای این جریان‌ها وجود دارد، دو گروه دیگر جریان‌های فتنه و منحرف و فساد است.
وی در پایان وحدت اصولگرایان را زمینهای برای پیروزی کاندیداهای مدنظر آنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی دانست و بر فراهم کردن زمینههای وحدت و تقویت آن تاکید کرد.