محمد علی نجفی وزیر آموزش و پرورش دولت سازندگی و عضو کنونی شورای شهر تهران در گفتوگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که آیا در اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد آیتالله هاشمی رفسنجانی نام شما را به عنوان یکی از گزینههای ریاست دانشگاه آزاد مطرح کرده است؟ گفت: بنده در جریان این موضوع نیستم و چیزی نشنیدهام.

وی افزود: البته حدود یک سال پیش صحبت‌هایی در این خصوص بود تا با من درباره پذیرش ریاست دانشگاه آزاد صحبت شود اما صحبتی نشد و ظاهراً این بحثمنتفی شد.

وزیر آموزش و پرورش دولت سازندگی خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر هیئت امنای دانشگاه آزاد نیز نشنیده‌ام که نام بنده به عنوان یکی از گزینه‌های ریاست دانشگاه آزاد مطرح شود.

نجفی در پاسخ به این سؤال که در جلسه اول هیئت امنا، آقای هاشمی شما را به عنوان یکی از گزینه‌های مورد وثوق خود برای ریاست دانشگاه آزاد مطرح کرده است، گفت: خیر، بنده چیزی در این باره نشنیده‌ام.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سؤال که آیا از دفتر وزارت علوم با شما در خصوص کاندیداتوری ریاست دانشگاه آزاد تماس گرفته شده است؟ گفت: خیر، با بنده صحبتی نشده است.

نجفی در پاسخ به این سؤال که اگر گزینه ریاست دانشگاه آزاد باشید آیا این پست را قبول می‌کنید؟ گفت: باید وضعیت را بررسی کرد و شرایطی دارد که باید ببینیم وضعیت چگونه است.

وی افزود: باید بینیم شرایط هیئت امنای دانشگاه آزاد چیست و آیا می‌توانم شرایط این هیئت را برآورده کنم یا خیر؟

وزیر آموزش و پرورش دولت سازندگی در پایان گفت: نه به دار است و نه به بار و باید از خود آنها بپرسید.