دكتر احمد شجاعي در گفتوگو با خبرنگارایسنا، در پاسخ به اين سوال كه نظر نهايي پزشكي قانوني درباره علت فوت احمد رضايي فرزند محسن رضايي چيست؟ افزود: با توجه به اينكه تنها مدرك موجود براي بررسي كه تا اين زمان به دست ما رسيده است، جسد مرحوم احمد رضايي است ـ كه پس از انجام مراحل قانوني انتقال جسد بين دو كشور (شامل كالبدگشايي و فرآيند موميايي كردن) تحويل داده شده است ـ و به لحاظ عدم اطلاع رسمي از نتايج كالبدگشايي و آزمايشهاي صورت گرفته در پزشكي قانوني امارات و فقدان شواهد ضروري براي اظهارنظر در خصوص رد يا تاييد مطالب اعلام شده از سوي مقامهاي قضايي و پليس امارات داير بر خودكشي به عنوان علت فوت مرحوم رضايي، هر اظهارنظري در اين خصوص منوط به دريافت اطلاعات مستند و رسمي از مقامات اماراتي است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بدون دسترسی به شواهد و مدارک متقن، نمی‌توان ادعای مربوط به خودکشی به عنوان علت فوت را تایید یا رد کرد.

شجاعي ادامه داد: پس از دريافت اطلاعات مستند امكان اعلام نظر نهايي براي قاضي رسيدگي كننده به اين پرونده به استناد شواهد به دست آمده در مطالعه پزشكي قانوني و مدارك ديگر ناشي از اقدامات قضايي و پليسي در امارات، فراهم خواهد شد.