به گزارش تریبون مستضعفین: حنیف حسین ستاریان در دقایق پایانی دومین روز از ثبت نام کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخابات مجلس نهم ثبت نام کرد. وی از جمله افرادی است که در سایتهایی که گفته میشد متعلق به جریان حامیان دولت است، فعالیت میکرد و چندی قبل نیز بازداشت شده بود. ستاریان از جمله حامیان دولت است که در سایتهای مسدود شده همت آنلاین و باکری آنلاین، فعالیت میکرد و مسوولیت آنها را برعهده داشت.

ستاریان کار‌شناس ارشد مهندسی عمران است و سابقه دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رییس اداره رسانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سردبیری روزنامه‌های استانی روزنامه ایران را نیز در کارنامه دارد.

مجید رفیعی مدیر مسوول روزنامه تهران امروز و مدیر سابق سایت فردا نیوز برای کاندیداتوری انتخابات مجلس نهم و از حوزه انتخابیه یکی از شهرستان‌ها ثبت نام کرد. وی مدیر مسوول روزنامه تهران امروز و مدیر سابق سایت فردا نیوز برای کاندیداتوری انتخابات مجلس نهم و از حوزه انتخابیه یکی از شهرستان‌ها ثبت نام کرد.

رفیعی فعالیت خبری خود را از سال ۸۴ آغاز کرده و کار‌شناسی ارشد معارف اسلامی و علوم سیاسی را در دانشگاه امام صادق(ع) به پایان رسانده است. وی ۳۱ ساله است. نام وی احتمالاً با لیست جبهه متحد اصولگرایان خواهد آمد. وبلاگ و فتوبلاگ مجید رفیعی هم نشان از حوزه‌های تاملات وی دارد.

سید مجید حسینی مدیر گروه مجلات همشهری و مشاور رسانه‌ای شهردار تهران است. وی در کارنامه خود گروه مشاوران جوان شهردار را در دوران قالیباف نیز داشته است. وی از سال ۸۸ مدیرمسئول همشهری جوان شد. به علاوه، وی مدیرمسئول نشریات دیگری همچون همشهری سرزمین، دانستنی‌ها، قند عسل و… است.

وی از موسسان کانون فرهنگ و اندیشه(کفا) بوده است. کفا یک تشکل غیر دولتی و غیر سیاسی ست که در سال ۱۳۷۹ با هدف گفتمان سازی فرهنگی تاسیس شده است. حسینی سه سال پیش در رشته علوم سیاسی از دانشگاه دکترا گرفت. وی موضوع پایان نامه خود را درباره دگرگونی فرهنگ سیاسی مردم پس از انقلاب اسلامی برگزید.

مشاور شهردار تهران هم در آخرین روز برای ثبت نام به وزارت کشور رفت و نام خود را به عنوان یکی از کاندیداهای نمایندگی مجلس نوشت تا به عنوان یکی از نمایندگان جبهه متحد اصولگرایی شانس خود را برای ورود به مجلس نهم بیازماید. وب سایت شخصی وی حاوی رزومه و مجموعه‌ای از آثار وی می‌باشد.

حجت الاسلام دکتر جلیل محبی در سال ۸۶ از دانشگاه امام صادق(ع) کار‌شناسی ارشد معارف اسلامی و حقوق گرفت و ادامه تحصیل را در همان دانشگاه در رشته حقوق جزا و جرمشناسی ادامه داد.

دکتر محبی رئیس مرکز جرمشناسی قوه قضائیه بوده است. عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی است. وی هم‌اکنون مدیر دفتر مطالعات حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس است و آنچنان که در وبلاگش نوشته است با رئیس این مرکز اختلاف سیاسی دارد و در محیط اداری و خود سعی در عدم اختلاط شخصیت سیاسی و کاری‌اش دارد. احتمالاً نام وی را باید در لیست جبهه متحد اصولگرایی ببینیم.

مهرداد بذرپاش هم کاندیدا شده است. آن‌چنان که در صفحه ویکی‌پدیا آمده است، مهرداد بذرپاش(زاده: ۱۳۵۹) فارغ‌التحصیل در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه شریف تحصیل و سرپرست سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف است که با انتصاب محمود احمدی‌نژاد بعنوان شهردار تهران به عنوان رئیس گروه مشاوران جوان انتخاب شد و این سمت را پس از انتخابات احمدی‌نژاد به ریاست جمهوری نیز در کنار وی حفظ کرد.

او ریس ستاد ائتلاف رایحه خوش خدمت در سومین دورهٔ انتخابات شوراهای شهر تهران و نامزد راهیابی به شورا بود. اما این ائتلاف در انتخابات شکست خورد و بذرپاش نیز نتوانست به شورا راه یابد.

در پرونده مدیریت بذرپاش می‌توان مدیریت پارس خودرو و سایپا، رییس سازمان گسترش و صنایع نوسازی، مدیرمسئول و صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز، ریاست سازمان ملی جوانان و … را دید.

دوران ریاست بذرپاش بر سازمان ملی جوانان یکسال بیش به طول نینجامید و در تاریخ یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ در جلسه هیأت دولت برکنار شد. محمود احمدی‌نژاد در جلسه هیأت دولت در پی انتقاد مهرداد بذرپاش از برخی دخالت‌های اسفندیار رحیم‌مشایی در امورات سازمان ملی جوانان دستور به برکناری وی داد و فرحناز ترکستانی جانشین بذرپاش شد.

بذرپاش تنها فرزند شهیدی است که عضو کابینه بوده است و مسئول کمیته برنامه‌ریزی جبهه متحد اصولگرایان است، اما در کنفرانس خبری همزمان با ثبت نام گفت که میان جبهه پایداری و جبهه متحد تفاوتی قائل نیست.

احسان جهاندیده جوانی تهرانی و هم‌محله با رئیس‌جمهور(نارمک) است. دوره کار‌شناسی ریاضی کاربردی را در دانشگاه علم و صنعت ایران و دوره کار‌شناسی ارشد مدیریت اجرایی(MBA) را در دانشگاه علامه طباطبایی گذارند. دوره‌های خبرنگاری و دبیری خبر را نیز در صدا و سیما طی کرد و خبرنگار واحد مرکزی خبر شد.

پیش از این سمت‌های مشاور رسانه‌ای رییس دفتر رییس جمهور، مدیر کل امور رسانه‌های ریاست جمهوری، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی ریاست جمهوری، معاون سخنگوی دولت، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت و قائم مقام معاون تشریفات دفتر رئیس جمهور را بر عهده داشته است. او هم روز جمعه با مراجعه به فرمانداری تهران برای حضور در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر اعلام کاندیداتوری کرد. وب سایت شخصی‌ش را می‌توانید ببینید.

آن جوانانی که نیامدند!

تغییر قانون انتخابات و بالا رفتن نصاب مدرک تحصیلی در چند ماه پیش باعثشد تا برخی از افرادی که عزم خود را برای کاندیداتوری جزم کرده بودند، نتوانند حاضر شوند. در میان این افراد حتی چهره‌های مطرحی وجود داشتند که اگر حضور می‌یافتند، سرلیست در تهران بودند. این را یکی از کسانی می‌گفت که از مدیران و مشاوران جوان دولت نهم و دهم بوده است. او تاکید داشت که بالا بردن نصاب برای کم کردن امکان حضور مدیران و رویش‌های تازه‌ای بوده است که بعد از سوم تیر به میدان آمده بودند.

یکی دیگر از چهرهها نیز به دلیل مشکل سربازی نتوانست کاندیدا شود. البته این معضل از قدیم بوده است و حالا حالاها باید بدوند تا سربازیشان تمام شود و نماینده ملت شوند.