شبکه خبری رویترز با انتشار عکسی میزان بشکههای نفتی انتقالی از تنگه هرمز و اهمیت و نقش آن در اقتصاد جهانی را به تصویر کشید.

به گزارش مشرق، تصویر ارائه‌شده توسط رویترز، به خوبی اهمیت تنگه هرمز و نقش آن در اقتصاد جهانی را نشان می‌دهد. با اینکه هنوز ایران واقعاً در واکنش به تحریم نفتی و تحریم بانک مرکزی خود دست به بستن این تنگه نزده است، اما حتی صحبت در این مورد نیز سبب شده است تا قیمت‌های نفت در جهان افزایش یابد.

همان‌طور که در تصویر مشخص است تنگه هرمز مهم‌ترین کانال انتقالی نفت به بازارهای جهانی بشمار می‌آید. از این تنگه روزانه بیش از ۱۵.۵ میلیون بشکه نفت عبور می‌کند که این آمار خود حاکی از اهمیت بسیار زیاد این تنگه و نقش آن در اقتصاد جهانی است.

با نگاهی به این تصویر می‌توان به ذخایر نفتی مختلف جهان نیز پی برد که در این میان خاورمیانه با داشتن ذخایری بیش از ۷۵۰ میلیارد بشکه نفت، بزرگ‌ترین منطقه نفت‌خیز جهان به حساب می‌آید. در این میان، سهم ایران و عربستان بیشتر از دیگر کشورهای خاورمیانه است که این امر سبب شده است تا این دو کشور جزو بزرگ‌ترین کشورهای دارای منابع نفتی جهان به حساب آیند.

مسلماً با توجه به بحران اقتصادی‌ای که کشورهای اروپایی و آمریکا با آن دست به گریبان هستند، افزایش قیمت نفت به هیچ وجه به نفع آنها نبوده و می‌تواند تأثیر بسیار منفی‌ای بر اقتصاد متزلزل و شکننده آنها داشته باشد.