به گزارش فارس، محمود احمدینژاد رئیس جمهور دقایقی پیش مجتمع فولاد هرمزگان را افتتاح کرد.

شرکت فولاد هرمزگان دومین کارخانه بزرگ تولید فولاد بعد از انقلاب، در کنار خلیج فارس در زمینی به مساحت ۹۵هکتار در ۱۳کیلومتری غرب بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس واقع شده است.

شرکت فولاد هرمزگان دارای ظرفیت اسمی یک و نیم میلیون تن تختال(اسلب) به ضخامت ۲۵۰ میلیمتر، عرض ۹۰۰ تا ۲هزار میلیمتر و طول ۶هزار تا ۱۲هزار میلیمتر است.

این شرکت قادر به تولید محصولات میانی از ردیف یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال، ۹۰هزار تن آهک در سال، ۷۵۰۰ نرمال متر مکعب اکسیژن در ساعت، ۱۸هزار نرمال متر مکعب در ساعت هیدروژن و ۱۲۰نرمال متر مکعب در ساعت کاربن است.

فولادهای تولیدی در شرکت فولاد هرمزگان عمدتا فولادهای کربنی برای کاربرد رول و ورق به صورت نبرد گرم و سرد است.

بر اساس این گزارش، تختال‌های تولیدی این شرکت در خط نبرد گرم، عمدتا برای کاربری پروفیل سازی، لوله‌های آب، نفت و مخازن تحت فشار و قطعات سنگین فولادی و ساخت پروفیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت فولاد خوزستان با سرمایهگذاری ۸هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال موجب اشتغال پایدار هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۶هزار نفر به صورت غیرمستقیم شده که با اجرای طرح توسعه آن این میزان به تعداد ۳هزار نفر به صورت مستقیم در ۱۲هزار نفر به صورت غیرمستقیم افزایش می یابد.