باید پول سپرده گذاران موسسات مالی – اعتباری برگشت داده شوند/ عاملین اصلی باید محاکمه و مجازات شوند

گروه سیاسی- شهاب الدین بیمقدار نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر  در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با تاکید بر برخورد جدی با سوء استفاده کنندگان از موسسات مالی- اعتیاری گفت: به نظرم در خصوص موسسات مذکور سه موضوع اصلی را باید مد نظر داشت. اول اینکه هر فردی که به هر طریقی پول مردم را گرفت و پس نداد، باید محاکمه و مجازات شود. به عبارت دیگر با مسببن این مشکلات و معضلات در جامعه قاطعانه برخورد شود.

وی افزود: مورد دیگر ثبتت و ضبط اموال موسسات و صاحبان آنها و تبدیل آن به وجه نقد و توزیع بین سپرده گذاران است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اضافه کرد: مطلب سوم این است که نمایندگان مجلس می توانند با تخصیص اعتبار در لایحه بودجه نسبت به پرداخت پول سپرده گذاران تصمیماتی اتخاذ کنند.

بیمقدار با اشاره به تجمعات مکرر مردم برای گرفتن پول خود از موسسات افزود: گفته می شود پول مردم تا سقف 200 میلیون تومان پرداخت شده است اما تاکید ما این است که باید همه پول مردم پرداخت شود.

وی با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس در خصوص مشکلات این موسسات و ندادن پول مردم، گفت: رئیس جمهور که در جیب خود پول ندارد تا به مردم پرداخت کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه به نظرم، سوال از رئیس جمهور در این زمینه معنی ندارد، افزود: نمایندگان باید راهکار تعیین کنند تا این مشکلات رفع شود. مثلا در بودجه سالانه اعتباری در این زمینه پیش بینی شود.