بی بی سی بدنبال اجرای شعار " تفرقه بنداز! حکومت کن "

افكار نيوز: تلویزیون دولتی انگلیس در گزارشی درباره درخواست کنگره امریکا برای مذاکره با ایران، دروغی را به رئیس جمهور کشورمان نسبت داد.

به گزارش افکار نیوز به نقل از شبکه ایران، بی‌بی‌سی در سایت خود در گزارشی با اشاره به درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای مذاکره با ایران که نشانه ناکامی تحریم ها ضد ایرانی دانسته می شود، کوشیده است که از بازتاب منفی این درخواست برای آمریکا بکاهد و در موضعی نادرست، دولتمردان جمهوری اسلامی را علاقمند به مذاکره با ایالات متحده نشان دهد.

در این راستا، این سایت با بیان اینکه از زمان قطع روابط ایران و آمریکا تاکنون برخی مقام های دو کشور نسبت به مذاکره و بهبود روابط ابراز تمایل کرده اند، مدعی شده است که پیش تر محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران " تقاضای ملاقات در سطح روسای جمهوری با آمریکا " را مطرح کرده است.

بی بی سی ادامه گزارش را چنان پی گرفته که گویی به دنبال " درخواست ملاقات " رئیس جمهور ایران، آمریکا هم با آن موافقت کرده است: " باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز سال گذشته در پیام نوروزی خود با لحنی آشتی جویانه ابراز آمادگی کرد سیاست واشنگتن در قبال تهران تغییر یابد. "

این رسانه انگلیسی در جمله بعدی و پایانی این گزارش نتیجه گرفته است که مقامات هر دو کشور موافق مذاکره اند اما رهبر معظم انقلاب مانع مسئولان ایرانی شده است: برخی تحلیلگران و مقام های ایران از جمله محمد رضا باهنر نماینده مجلس گفته اند آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی تاکید دارد که " سیاست راهبردی " ایران عدم مذاکره با آمریکاست.

این ادعای دروغین درحالی از سوی سایت دولتی انگلیس مطرح شده که رئیس جمهور کشورمان چندی پیش اعلام کرد آمادگی " مناظره " و نه " ملاقات و مذاکره " با رئیس جمهور آمریکا را دارد تا عملکرد وی را به چالش بکشد و اصولا مساله‌ای تحت عنوان ملاقات نمایندگان دو کشور آن هم به روایت بی بی سی، در میان نبوده است.

علاوه بر این، مقامات کشورمان بارها اعلام کرده اند که تا زمانی که سران کاخ سفید رویکرد کنونی در زورگویی و بی عدالتی علیه ملت ایران و دیگر ملت های مسلمان را تغییر ندهند، خبری از مذاکره نیست؛ شاید از همین رو بود که شعار " تغییر " اوباما و درخواست وی برای گفت وگو به " دست چدنی در پوشش مخملی " تعبیر شد.

گفتنی است که رسانه های غربی در تلاشند که با کارساز نشان دادن تحریم ها و فشارهای ضد ایرانی، چنین وانمود کنند که جمهوری اسلامی قادر به ادامه رویارویی با غرب نیست و با طرح موضوعاتی مثل " ملاقات " و " مذاکره " با مقامات کاخ سفید، تلویحا آماده کوتاه آمدن از مواضع خود شده است.

انتهای پیام / ب.