محمدرضا تابش در گفتگو بامهر درباره آخرین تاکتیک اصلاحطلبان برای حضور در رقابتهای انتخابات مجلس نهم با بیان این مطلب گفت: اصلاحطلبان بر روی همان قراری که داشتند پایبند هستند. تصمیمی که قبلاً در فراکسیون اقلیت مجلس گرفته شد و همه مسئولان جبهه اصلاحات نیز همین حرف را زدند این بود که اگر اصلاحطلبان در حوزههای انتخابیه شانس دارند و با اقبال مردم مواجهند و حدس میزنند میتوانند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند کاندیدا شوند اما نه با تابلوی اصلاحطلبی بلکه به صورت مستقل.

رئیس فراکسیون اقلیت مجلس در پاسخ به اینکه آیا این راهبرد اصلاح‌طلبان یک راهبرد نهایی شده‌ای برای جبهه اصلاحات یا فراکسیون اقلیت مجلس است، گفت: هر گونه تغییر در این راهبرد، در بیرون مجلس منوط به نظر بزرگان اصلاح‌طلب است و در داخل مجلس و فراکسیون اقلیت نیز موکول به جلسه شورای مرکزی فراکسیون اقلیت یا احیاناً مجمع عمومی فراکسیون می‌شود که هفته آینده برگزار خواهد شد.

وی با تأکید مکرر گفت: اگر قرار شود تجدیدنظری در راهبردهای اصلاحطلبان برای نحوه حضور در انتخابات مجلس نهم صورت گیرد با دو وضعیت مواجه هستیم. به این ترتیب که اگر این تجدیدنظر بخواهد در جبهه اصلاحات انجام شود بزرگان جبهه اصلاحات باید تجدیدنظر را صورت دهند. اما در صورتی که فراکسیون اقلیت بخواهد تجدیدنظری صورت دهد این تجدیدنظر باید در شورای مرکزی و مجمع فراکسیون اقلیت مطرح شود.