پایگاه خبری انصارحزب الله:هر چه به روز انتخابات مجلس شوراي اسلامي نزديکتر ميشويم بر شدت رقابتهاي انتخاباتي کانديداها افزوده ميشود.

در جامعه اسلامی که آرمانش زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت(عج) و تحقق جامعه مهدوی و قرآنی است انتظار است که در همه عرصه‌ها اخلاق مبتنی بر سنت و سیره عملی معصومین علیهم‌السلام حاکم باشد.

از همین رو بایسته است کاندیداهای مجلس به دام‌های خطرناک شیطانی دراین عرصه توجه ویژه داشته باشند.

حضرت علی(ع) ضمن سفارشات خود به کمیل فرمود: «ای کمیل! از برای شیطان دام‌هایی است که بر سر راه تو گسترده است وشب و روز در کمین تو نشسته است پس مراقب باش تا در این دام‌ها گرفتار نشوی.»(بحارالانوارج۷۴، ص ۲۷۱)

امام صادق(ع) نیز فرموده است: ای پسر جندب شیطان برای شکار خود کمین‌گاههایی دارد. از دام‌ها و کمین‌گاههای او بپرهیزید.»(تحف‌العقول، ص ۳۰۱)

انواع دام‌های شیطان
براساس آیات شریفه قرآن کریم و روایات معصومین علیهم‌السلام انواع دام‌های شیطان که همگان را تهدید می نماید اما کاندیداها در آستانه انتخابات بیشتر در معرض گرفتاری در آن دام‌ها هستند به شرح ذیل هستند:

دوست ناباب
دوست و همنشین بد می‌تواند یکی از دام‌های خطرناک برای انسان باشد. قرآن از زبان افراد منحرف که گرفتار عذاب دوزخ شده‌اند چنین می‌فرماید: «وای بر من، ای کاش فلان مرد بدکار را رفیق خود نمی‌گرفتم، که رفاقت او مرا از پیروی حق محروم ساخت و گمراه گردانید، آری، شیطان برای انسان مایه سرافکندگی و خواری است.»(سوره مبارکه فرقان آیه شریفه ۲۸)

این گونه آیات هشداری است به مسلمانان خصوصا کاندیدا ها که با هدف جذب آرای بیشتر از دوستی و رفاقت با افراد ناباب پرهیز کنند و موجبات انحراف و گمراهی خود را با دست خویش فراهم نسازند.

دنیاطلبی
یکی دیگر از دام‌های واگیر و مستحکم شیطان، دنیاطلبی است. امام صادق(ع) می‌فرماید: «حب‌الدنیا راس کل خطیئه» یعنی علاقه به دنیا سرچشمه هر خطا و گناهی است.»(بحارالانوار)

امام علی(ع) نیز می‌فرمایند: «احذرالدنیا فانها شبکه‌الشیطان» یعنی از محبت دنیا بپرهیز زیرا آن تور شیطان است.» معجم غزرالحکم، ج ۱، ص ۱۵۶)

آرزوهای دور و دراز
داشتن آرزو به صورت معقول نه تنها عیب نیست؛ بلکه عامل حرکت برای ساختن‌ آینده است، آنچه عیب است آرزوهای دور و دراز و بی‌پایان است که انسان را به خود مشغول داشته و از حق باز‌می‌دارد و یکی از دام‌ها و برنامه‌های شیطان محسوب می‌شود. قرآن به این شیوه شیطان اشاره نموده و می‌فرماید: «شیطان اعمال زشت(منافقان را) در نظرشان زینت داده و‌ آن را با آرزوهای طولانی فریفته است.»
شهوت‌گرایی
یکی دیگر از دام‌های خطرناک شیطان، دام شهوات است. پیامبر اکرم(ص) فرمود:: «الشهوات مصائدالشیطان» یعنی شهوت‌های گوناگون شکارگاه‌های شیطان هستند.»
شهواتي همچون شهوت شکم، شهوت مال و ثروت، شهوت رياست و مقام و... انسان را به ويراني و سقوط ميکشاند.