مطالعه ساخت جنگنده عمود پروازدرصنایع دفاع

به گزارش فارس، امیر عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در حاشیه مراسم سالگرد شهید ستاری و یارانش که امروز چهارشنبه برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص آمادگی نیروهای مسلح ایران گفت: در مقابله دشمان تجهیزات مهم نیست بلکه افرادی مهم هستند که با اعتقاد و ایمان از آها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امروز تجهیزات بسیار مدرنی در اختیار نیروهای مسلح قرار دارد، تاکید کرد: در آمادگی کامل به سر می‌بریم و از خصوصیات بارز این تجهیزات‌ نیز بومی بودن و عدم وابستگی آنان به خارج است.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: نیازهای عملیاتی نیروی هوایی را به طور مداوم از طریق ارتباط با مراکز تحقیقاتی وقف می‌کنیم.

نصیرزاده با اشاره به برگزاری رزمایش دریایی ولایت ۹۰ اظهار داشت: در رزمایش اخیر شاهد بودیم که نیروی هوایی چه طور از نیروهای زمینی و سطحی پشتیبانی کرد و این نشان از آمادگی این نیرو است.

وی با بیان اینکه ما در کنار سایر نیروهای مسلح قادر به پاسخگویی تهدیدات دشمنان هستیم، تاکید کرد: ‌ ما در حال حاضر جنگنده‌های نسل جدیدی داریم و فقط سامانه‌های جنگ الکترونیک، راداری و مهمات هوشمند ‌آنها را به‌روز می‌کنیم.

نصیرزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر ساخت هواپیماهای عمود پرواز در ایران گفت: مطالعاتی در صنایع دفاع در این خصوص در حال انجام است.