عدم حضور آمریکایی ها در آبراه خلیج فارس

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اخبار ضد و نقیضی درباره بسته شدن تنگه هرمز منتشر می شود آیا جمهوری اسلامی سیاست مشخصی در این خصوص دارد، گفت: امنیت تنگه هرمز جزو مسائلی است که ایران دنبال می کند و همواره در دوران طولانی گذشته امنیت تنگه را تامین کرده است.

وی افزود: ایران همچنان به عنوان قدرت مهم منطقه حق زیادی نسبت به تنگه هرمز دارد و به حفظ و امنیت این تنگه نیز اقدام خواهد کرد و کارهای لازم در این حوزه صورت می گیرد.

وی افزود: البته دشمن قصد دارد نسبت به این موضوعات جوسازی کند و با بزرگنمایی برخی مسائل نسبت به فروش تسلیحاتش به کشورهای مختلف منطقه اقدام کند که اینها بیشتر کارهایی است که دشمنان ما انجام می دهند.

وزیر دفاع در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که هشدارهایی به ناوهای آمریکایی در صورت بازگشت به خلیج فارس داده شده است، در صورتی که این ناوها به خلیج فارس برگردند با چه اقدامی از طرف جمهوری اسلامی مواجه خواهند شد، گفت: ما گفته ایم که حضور نیروهای فرامنطقه ای در خلیج فارس یک حضور غیر مفید و مضر است و حضور آنها جز ایجاد آشفتگی در منطقه نتیجه دیگری در بر ندارد.

وی افزود: بنابراین ما همواره خواستار این بوده ایم که آنها در این آبراه حضور نداشته باشند.

وحیدی در خصوص به انجام رسیدن پروژه ای که شهید تهرانی مقدم بر روی آن کار می کرد، در پاسخ به خبرنگار مهر گفت: مواردی که در بحثتحقیقات وجود دارد مسیر خاص خود را طی می کند و این پروژه نیز در مسیر خاص خودش قرار دارد.

وزیر دفاع در خصوص برگزاری رزمایش ولایت نیز گفت: برگزاری رزمایش ها مربوط به سیاست دفاعی هر کشوری است. اینها مربوط به سیاست های دفاعی هر کشوری می شود ما هم البته همواره اعلام کرده ایم و تقاضای برگزاری رزمایش مشترک با کشورهای همسایه داشته ایم. در همین مانور هم ناظرانی از کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای همسایه حضور داشتند.

وی گفت: طبیعتا ایران بر اساس سیاستهای دفاعی خود مانورهایش را طراحی می کند اما از آنجا که متکی به تسلیحات و تاکتیک های خود است جزو بومی ترین رزمایش هایی است که در دنیا صورت می گیرد. زیرا متکی بر توانمندیهای ذاتی است در حالیکه خیلی از کشورها ناچارند به دلیل ضعف امکانات و توانمندیها رزمایش ها را با کمک دیگر کشورها انجام دهند اما جمهوری اسلامی رزمایش ها را متکی برخود به انجام می رساند اما آمادگی همکاری در این حوزه با دیگر کشورها را هم داریم.

وحیدی در پاسخ به این سئوال که آیا زمان برگزاری رزمایش سپاه مشخص است، گفت: این رزمایش در آینده ای نه چندان دور برگزار خواهد شد.