به گزارش پایگاه اطلاعرسانی ریاست جمهوری، ' محمود احمدینژاد ' صبح امروز (چهارشنبه) در جمع وزیر، معاونان و كاركنان وزارت اطلاعات، وجود سیستم منسجم و مقتدر اطلاعاتی را تضمین كننده امنیت و منافع ملی كشور دانست و تصریح كرد: وزارت اطلاعات مهمترین ركن اطلاعاتی كشور و پشتیبان مردم است.

رییس جمهوری با اشاره به اهمیت و حساسیت وزارت اطلاعات، گفت: فکر و نگاه وزارت اطلاعات باید به قله‌ها و افق‌های بلند باشد.

رییس شورای عالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به تحولات جهانی و بیداری اسلامی درمنطقه خاطرنشان کرد: عمیق‌ترین و هوشمندانه‌ترین تحلیل‌ها باید در وزارت اطلاعات انجام شود و وزارت اطلاعات باید از تحولات بوجود آمده در منطقه جلوتر بوده و افق نگاهش جهانی باشد.

احمدی‌نژاد در ادامه تهدیدات دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران را مورد اشاره قرار داد و تصریح‌کرد: تا زنده هستیم حسرت ذره‌ای عقب‌نشینی و سازش با مستکبران عالم را بر دل دشمنان خواهیم گذاشت.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در سخنانی گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات وزارت اطلاعات و جهت‌گیری و رویکرد این وزارتخانه در حوزه‌های راهبردی، مقابله با تهاجم جاسوسی بیگانگان فضای سایبری، بیداری اسلامی و تحولات منطقه و جهان، همکاری با جامعه اطلاعاتی کشور و چالش‌ها و تهدیدات امنیتی ارائه کرد.

رییس جمهوری در ابتدای حضور در وزارت اطلاعات، به مقام شامخ شهدای گمنام ادای احترام كرد.