جوان آنلاین:واقعيت اين است كه دشمنان به خوبي واقفند كه انتخابات در جمهوري اسلامي، نوعي مشروعيتزايي براي نظام محسوب ميشود و ميزان مشاركت مردم در انتخابات بيان كننده مقبوليت جمهوري اسلامي در نزد افكار عمومي است. بنابراين انتخابات به يك منبع قدرت نرم براي نظام جمهوري اسلامي ايران تبديل شده و دشمنان داخلي و خارجي، با درك اين موضوع، تلاشهاي خود را براي از بين بردن اين منبع قدرت آغاز كردهاند.
ماجرایی که رهبر معظم انقلاب نیز در سفر خود به کرمانشاه در مهرماه سال جاری و در جمع مردم این شهر به آن اشاره کردند و فرمودند: «با هر انتخاباتی، خون تازه‌ای در رگ‌های کشور تزریق می‌شود، روح تازه‌ای در کالبد کشور دمیده می‌شود – این را بدانید – و به خاطر همین هم هست که در طول این سال‌های متمادی، همیشه دشمن خواسته است که یا انتخابات نباشد یا کمرنگ باشد.»
تمامی این موارد در حالی است که فتنه ۸۸ به رغم تمامی تلخکامی‌هایی که با خود به همراه داشت، یک دستاورد بزرگ نیز برای کشور به ارمغان آورد و آن دستاورد چیزی جز واکسینه شدن نظام اسلامی و به تبع آن بالا رفتن اقتدار کشور نبود. امروز در حالی که جمهوری اسلامی در بالاترین سطح اقتدار خود در داخل و خارج کشور قرار دارد، دشمنان نیز در طرف مقابل وضعیتی بسیار اسفبار دارند که قطعاً توان ضربه زدن به پیکره پرقدرت را ندارند. بنابراین دشمنان کشور به رغم تمامی اختلاف سلیقه‌هایی که با یکدیگر دارند، برای یک هدف مشترک در کنار هم قرار گرفته‌اند و می‌کوشند با این در کنار هم قرار گرفتن به هدف مشترک خود که همان ضربه زدن به نظام است، دست پیدا کنند.
این دشمنان همانطور که گفته شد در سه ضلع یک مثلثقرار گرفته‌اند. در یک ضلع از این مثلثدشمنان خارجی قرار گرفته‌اند که کار هدایت و خط دهی به دو طیف دیگر این مثلثرا بر عهده دارند. این دشمنان خارجی که امروز با بحران‌های فراوانی اعم از عدم مشروعیت و بحران‌های اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و از سوی دیگر، شاهد فروپاشی نظام‌های دست‌نشانده‌شان بر اثر بیداری اسلامی هستند، می‌کوشند از طریق ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران نه تنها نگاه‌های جهانی را از روی خود برداشته و به سمت جمهوری اسلامی سوق دهند، بلکه مانع از سقوط دولت‌های دست نشانده خود از طریق حذف ایران از رهبری معنوی جریان بیداری اسلامی شوند. علاوه بر این شاید یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمنان خارجی از این اقدام، دستیابی به منابع اقتصادی جمهوری اسلامی برای حل بحران اقتصادی خود باشد.
در ضلع دیگر این مثلثجریان انحرافی قرار دارد که از طریق نفوذی که در ارکان قدرت دارد، وظیفه حمایت لجستیکی و اقتصادی از حرکت را به عهده گرفته و می‌کوشد از طریق بهره‌گیری از این نفوذ خواسته‌های حرکت را برآورده کند. این جریان که در طول مدت پیدایش خود به رغم تمام ژست‌های مردم‌پسندانه‌ای که از خود بروز داده، نشان داده که علاقه شدیدی به قدرت دارد و با این حرکت به دنبال تثبیت جایگاه خود در نهادهای حساس و ادامه رفتارهای ساختارشکنانه خود در محیط اقتصاد و فرهنگ کشور است.
ضلع سوم اين مثلث به نيروهاي فتنهگر اختصاص دارد. اين جريان نيز كه پس از شكست سنگين در انتخابات رياست جمهوري سال ۸۸ و سپس ناكامي در حوادث پس از انتخابات، دچار اضمحلال شديد مقبوليت و از بين رفتن پايگاههاي اجتماعي درون جامعه شده بود هم با بهرهگيري از اين موقعيت به دنبال احياي وضعيت خود و بازگشت به بدنه قدرت است. فتنهگران در اين پازل با توجه به تجاربي كه در جريان فتنه ۸۸ به دست آوردهاند، نقش پياده نظام جريان را بازي خواهد كرد. البته آنها در حركتي هوشيارانه، كوشيدند تا از طريق كوبيدن بر طبل تحريم، حساب خود را از انتخابات پيش رو جدا كنند و اتهام حوادث احتمالي را از خود پاك كنند. در مجموع آن چيز كه در اين ميان مشخص است، تلاش معاندين با نظام اسلامي و گمراهان براي سو استفاده از فضاي باز دوران انتخابات است كه اين موضوع بارها مورد تأكيد منابع امنيتي و شخصيتهاي دلسوز نظام قرار گرفته و لازم است، جريانهاي سياسي نسبت به آن آگاه باشند و از بازي در اين پازل به صورت خواسته يا ناخواسته بپرهيزند.