نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با دوستانمان در جبهه پایداری اختلاف نظر نداریم، ممکن است در انتخاب مصداق اختلاف سلیقه داشته باشیم اما در اصول جبهه متحد و جبهه پایداری حرف متفاوتی نمیزنند.

به گزارش مهر، غلامعلی حداد عادل ظهر جمعه در جلسه جبهه متحد اصولگرایان در حسینیه حضرت جوادالائمه(ع) اصفهان اظهار داشت: انتخابات نباید به صحنه غیر اخلاقی و تهمت زدن و بد گفتن درباره رقیب تبدیل شود.

وی افزود: مجلس، مجمع نمایندگان مردم است که در سراسر کشور با رای مردم مستقیم ملت انتخاب می‌شود و مردم با انتخاب نمایندگان مجلس در قانون‌گذاری سهیم می‌شوند.

انتخابات یعنی تصمیم‌گیری ملت برای کشور

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتخابات به معنای تصمیم‌گیری ملت برای کشور است و انتخابات مجلس، مظهر اراده ملت است و مجلس، یک ایران کوچک است که از هر شهرستانی، نمایندگان دور هم جمع می‌شوند و برای مصلحت کشور تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس هفتم ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب کار مجلس را به ریل‌گذاری تشبیه کردند که حرکت و مسیر قوه مجریه را مشخص می‌کند و قوه مجریه بر روی مسیری که مجلس با قانون‌گذاری مشخص کرده حرکت می‌کند و در نظام اسلامی ما، وظیفه قانون‌گذاری بر عهده یک قوه بوده و اجرا بر عهده قوه دیگر است و از آنجا که مجری در هر امری درگیر مسائل اجرایی است و فرصت کارشناسی و فراغت ندارد بنابراین این کار به مجلس واگذار شده است.

حداد عادل نقش مجلس نیرومند و مستقل را در حفظ کشور از خطرهای بزرگ و بسیار پر اهمیت دانست و گفت: زمانی که مجلس در مقابل تهدیدی بایستد به طور یقین ملت در مقابل آن تهدید ایستاده است.

انقلاب اسلامی ایران کودتا نبود

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود انقلاب اسلامی را یک انقلاب مردمی ذکر کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران یک کودتا نبود و از خارج از کشور هدایت نمی‌شد و مردم به صورت خودجوش وارد میدان شدند و حرفشان را مطرح کردند و با تقدیم شهید و تحمل مشکلات و گرفتاری و با تقدیم جان و مال خود، این انقلاب را به ثمر رساندند و آنچه انقلاب را نیرومند ساخت همین مردم در صحنه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انتخابات را فرصتی برای حضور در صحنه و تجدید عهد با انقلاب، امام(ره) و رهبری دانست و با تاکید بر اینکه باید این فرصت را غنیمت شمرد، افزود: حضور در صحنه‌های انقلاب منحصر به انتخابات نیست اما انتخابات یک صحنه حساس و تعیین کننده است و مردم ایران با بصیرتی که آموزگارش رهبر معظم انقلاب است در تمامی صحنه‌ها حضور دارند و حضور مردم در تظاهرات مردمی ۹ دی نشان داد که این مردم مصمم‌تر از گذشته هستند و با آن حرکت خودجوش و ضدانقلابی خود سیل‌آسا به خیابان ریختند.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران پس از ۳۳ سال یک کارنامه درخشانی از خود در اداره حکومت و تشکیل حکومت دینی بر جای نهاد.

حداد عادل ادامه داد: جوانان خود می‌دانند این انقلاب چه برکتی به کشور ما داده و با نگاه به منطقه و جهان و وضعیت حاکم بر کشورها، تمام مسائل را تجزیه و تحلیل می‌کنند و اینکه جوانان در صحنه هستند به این خاطر است که همه مسائل را می‌فهمند و درک می‌کنند.

انگلیس با استفاده از BBC سعی می‌کند درباره انقلاب مستندسازی کند

وی در ادامه به توطئه‌های انگلیس با بهره‌گیری از شبکه ماهواره‌ای بی. بی. سی برای تغییر اذهان عمومی مردم اشاره کرد و گفت: دولت انگلیس با بهره‌مندی از شبکه بی. بی. سی سعی می‌کند که درباره انقلاب مستندسازی و سریال‌سازی کند. انگلستان در طول تاریخ جز توطئه هدفی را دنبال نمی‌کرده و رهایی از سلطه انگلستان و آمریکا به برکت شجاعت و تقوای امام خمینی(ره) و خیزش مردم بود و همه‌می‌دانند که رهبر معظم انقلاب در مقابل فشارها کوتاه نمی‌آیند.

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم در طول این ۳۳ سال تجربه تمام مسائل را داشته‌اند و آن چهره‌ای که مردم در ۹ دی‌ماه نشان دادند، نشان از بصیرت مردم بود و این‌گونه حرکت‌ها به طور یقین انقلاب را بیمه می‌کند و دشمن هم دیگر می‌داند که ایران کشوری نیست که مردمش از حاکمیت آن بیزار باشند و فریاد کنند که کسی بیاید و آن‌ها را نجات دهد.

وی ادامه افزود: دشمن می‌داند که اگر بخواهد کاری علیه نظام اسلامی ایران انجام دهد، هر پنجره‌ای به سنگری برای مقابله با دشمن تبدیل می‌شود.

حداد عادل گفت: رهبر معظم انقلاب همواره در هر انتخابات بر ضرورت حضور حداکثری مردم تاکید کرده‌اند و یکی از وظایف مهم همه ما نیز این است که تلاش کنیم این انتخابات باشکوه و پرشور برگزار شود و مردم با درصد بالا در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

دشمن برای برهم زدن انتخابات به فکر توطئه است

وی به توطئه دشمن برای بر هم زدن انتخابات‌در تمام نقاط جهان اشاره داشت و با ذکر این نکته که دشمن برای این کار سه هدف را دنبال می‌کند، گفت: انتخابات از مواقعی است که دشمنان به آن چشم طمع می‌دوزند و انتخابات همیشه یک موقعیت حساس و خطیر است و دشمنان پیش از انتخابات سعی می‌کنند که مردم را مأیوس کنند و برای این کار برنامه دارند، همچنین در صدد هستند که انتخابات با آرامش برگزار نشود و از طرف دیگر پس از انتخابات نیز تلاش دارند با ذکر عنوان تقلب و جذب نامزدها و حامیان ناموفق آنها در انتخابات، فضای کشور را تحریک کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت‌های خود به شرایط لازم نامزدها برای حضور در انتخابات اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب به طور حتم در آینده راهکارهای لازم را در این باره ارائه خواهند داد اما آنچه مسلم است این است که باید به اشخاصی رای داد که پاک و مؤمن و متدین باشد و به شعارهای اصلی انقلاب ایمان داشته و دین را باور داشته باشند، البته در کنار مؤمن بودن باید افرادی را انتخاب کنیم که خردمند و عاقل و اهل فکر باشند، چون قانون‌گذاری کار ساده‌ای نیست.

نباید در انتخابات به جوش و خروش اکتفا کرد

وی ادامه داد: نباید در انتخابات به شعار جوش و خروش اکتفا کرد، باید به این نکته توجه کرد که این فرد چقدر می‌تواند در مسائل کشور پخته عمل کند و لازم است تلاش شود افرادی به مجلس بروند که کارشناس مسائل کشور باشند.

حداد عادل گفت: البته در این راستا باید مراقب باشیم به افرادی که به کانون‌های قدرت و ثروت هستند رای ندهیم و اگر مردم دیدند افرادی یک میلیارد، ۲میلیارد قرار است برای انتخابات هزینه کنند بدانند که آن فرد هدفی برای این کار دارد، مگر در مجلس چقدر حقوق می‌گیرند که این قدر هزینه می‌کنند و اگر هم قصد خدمت دارند باید دید این پول را از کجا آورده‌اند و همه بداند کسانی که در انتخابات خرج‌های کلان می‌کنند یا به کانون‌های قدرت و ثروت وابسته‌اند و یا اینکه می‌خواهند در زمان حضور در مجلس از راه‌هایی این خرج‌ها را جبران کنند.

وی ادامه داد: باید هراس مردم این باشد که مجلسی با وابستگی به کانون‌های قدرت و ثروت تشکیل نشود و عده‌ای با وابستگی به این کانون‌ها برای ایران اسلامی مجلس تشکیل دهند و در این راستا تشکل‌ها نیز باید تلاش کنند که برای انقلاب قدمی بردارند و پیروزی برایشان ملاک نباشد، بلکه اصل حفظ انقلاب اولویت اصلیشان باشد.

مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت بهتر از همیشه به صحنه آمده‌اند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای این دوره انتخابات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز بهتر و بیشتر از همیشه به صحنه آمدند، ادامه داد: مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز برای کمک به مردم به صحنه آمدند تا مردم افراد پاک و مؤمن را به مجلس بفرستند و هر دو برای شرکت در انتخابات به صورت مشترک وارد عمل شده‌اند و آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی که هر دو از بزرگان بوده و سوابق آنها در ۳۳ سال انقلاب مشخص است به صحنه آمدند و حاصل این همکاری منشور اصولگرایی شد.

وی وظیفه اصلی اصولگرایان را نشان دادن وحدت دانست و افزود: هدف جبهه اصولگرایی تأمین وحدت اصولگرایان است.

امیدوارم اصولگرایان باشکوه کامل در انتخابات شرکت کنند

حداد عادل با ابراز امیدواری به اینکه اصولگرایان باشکوه کامل در انتخابات شرکت کنند، اضافه کرد: از همان ابتدا از تمام افرادی که در صحنه بودند برای وحدت دعوت کردیم و در این راستا با دوستانمان در جبهه پایداری اختلاف نظر نداریم، ممکن است در انتخاب مصداق اختلاف سلیقه داشته باشیم اما در اصول جبهه متحد و جبهه پایداری حرف متفاوت نمی‌زنند.

وی ادامه داد: ما بر مبانی اصولگرایی تاکید می‌کنیم، با فتنه‌گران و افرادی که در فتنه همکاری کردند مخالفیم، همین‌طور ما باید مراقب جریان انحرافی باشیم و جبهه متحد اصولگرایان محور اصولگرایی خود را تبعیت از رهبری دانسته و رهبری را حق و شایسته این مقام و سخنگوی صادق این انقلاب و وارثشایسته امام(ره) می‌داند.

با دوستانمان در جبهه پایداری اختلاف نظر نداریم

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس مطلوب مجلسی است که همراه و پیرو رهبری باشد و رهبر معظم انقلاب چراغی روشن برای این انقلاب و ملت است که رهبر معظم، فقیه و متفکر و عالم و ادیب و مسلط به معارف اسلامی و آشنا به مسائل جهانی هستند و به طور یقین خواسته رهبری این است که قوای سه‌گانه با یکدیگر در ستیز نباشند و این مسئله را مغایر با اقتدار نظام می‌دانند و اختلاف قوا با اقتدار نظام اسلامی سازگار نیست و ما در جبهه متحد اصولگرایی به دنبال مخالفت و ستیزه‌جویی با دولت نیستیم و نمی‌خواهیم بنا را بر محکومیت دولت بگذاریم.

وی رقابت را امری لازم و ضروری برای انتخابات دانست و اظهار داشت: رقابتی بودن فضای انتخابات امری لازم است، اما نباید به صحنه غیر اخلاقی و تهمت زدن و بد گفتن درباره رقیب تبدیل شود و نباید بگذاریم انتخابات به صحنه کشمش و نزاع داخلی مبدل شود.

عده‌ای درصدد نفی خدمات انقلاب هستند

حداد عادل با هشدار درباره اینکه عده‌ای در انتخابات درصدد نفی خدمات انقلاب هستند، تصریح کرد: انتخابات نباید به صحنه نفی خدمات انقلاب مبدل شود، عده‌ای اصرار به سیاه‌نمایی دارند و به طور مشخص این‌طور افراد نه عاقل هستند و نه صداقتی در گفتارشان وجود دارد و اگر دیدید عده‌ای در انتخابات برای جلب آرای مردم همه چیز را نفی می‌کنند و کلیت نظام را زیر سؤال می‌برند نه از سر شعور که از سر شور و احساس سخن به زبان می‌آورند.

وی با اشاره به تحولات اخیر منطقه در راستای بیداری اسلامی افزود: در این انقلاب‌ها مردم داعیه اسلام خواهی دارند و در شرایطی که جهان اسلام این‌طور به پا خواسته به طور یقین این برگرفته از انقلاب اسلامی ایران بود و انقلاب ایران به طور طبیعی الگوی کشورها شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی تهدیدات و تحریمهای اخیر آمریکا و غرب گفت: هر اندازه انقلاب اسلامی برای منطقه الهام بخش میشود عصبانیت استکبار از ایران اسلامی بیشتر میشود و این نکته که ایران مسلمانان را به خود آگاهی سیاسی رسانده است سبب شده که تحریمها و تهدیدها بر ضد نظام اسلامی بیشتر شود این یک گذرگاه حساس برای ماست که باید خودمان را برای مرحله جدیدی از مبارزات انقلاب آماده کنیم.