به گزارش جام جم آنلاين ،با اشاره به اين که کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي از رئيس جمهور دعوت کرده است تا در راستاي طرح سوال از رئيس جمهور براي پاسخ به سوال نمايندگان در اين کميسيون حضور يابد به نقل از ابراهيمي نايب رئيس اين کميسيون اعلام کرد: به دليل اهميت اين کميسيون ما از رئيس جمهور خواستيم تا شخصا در جلسه حضور يابد.

در عین حال در ادامه می افزاید: کمیسیون امنیت ملی مجلس در حالی از رئیس جمهور برای حضور در جلسه روز سه شنبه این کمیسیون دعوت کرده است که سفر احمدی نژاد به چند کشور آمریکای لاتین از سه شنبه آغاز می شود.

این در حالی است که حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی معاون پارلمانی و حقوقی در گفت وگو با خراسان در پاسخ به این سوال که با توجه به آن چه که در رسانه ها در ارتباط با دعوت از رئیس جمهور به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای پاسخ به سوال نمایندگان آمده آیا رئیس جمهور به مجلس خواهند رفت یا خیر؟ گفت: این خبر صحیح نیست و ما در این ارتباط آن چه را در آیین نامه داخلی مجلس آمده است دنبال خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: طبق آیین نامه داخلی مجلس در این مرحله از رئیس جمهور دعوت نمی شود و نمایندگان رئیس جمهور با حضور در کمیسیون های مجلس به سوال کنندگان پاسخ خواهند داد لذا آن چه که در برخی سایت ها و رسانه ها آمده که از آقای رئیس جمهور دعوت شده است درست نیست.

در همين حال سايت خانه ملت گزارش داد کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس هشتم، در هفته جاري با حضور نماينده رئيس جمهوري، به پرسش ارجاعي نمايندگان درباره علت نرخ پايين رشد اقتصادي کشور و چگونگي ايجاد يک ميليون و ششصد هزار شغل در کشور با اين نرخ رشد، رسيدگي مي کند.