به گزارش ایرنا، امروز (شنبه) برابر با هفدهم دی ۱۳۹۰ و سیزدهم صفر ۱۴۳۳ هجری قمری و هفتم ژانویه سال ۲۰۱۲ میلادی است. مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران در این روز، به شرح زیر است:

۱۷ دی ۱۳۵۷

یحیی صادق وزیر دادگستری دولت بختیار در آغاز کار استعفا کرد. شاهپور بختیار نیز استعفا او را پذیرفت ولی افشای آن را به بعد از اخذ رأی اعتماد از مجلسین اعلام کرد.

۱۷ دی ۱۳۵۷

در اجرای دستور امام خمینی(ره) بعضی از کارمندان وزارتخانه ها وزرای جدید را به وزارتخانه ها راه ندادند. سیروس آموزگار وزیر اطلاعات به جای رفتن به وزارتخانه خود به دفتر روزنامه اطلاعات رفت.

۱۷ دی ۱۳۵۷

ارتشبد ' فریدون جم ' از پذیرش سمت وزارت جنگ سرباز زد.

۱۷ دی ۱۳۵۷

کارکنان اعتصابی فرودگاه مهرآباد اعلام کردند به هیچ هواپیمای امریکایی و رژیم صهیونیستی اجازه فرود در فرودگاه را نخواهند داد.

۱۷ دی ۱۳۵۷

صدها نفر از اتباع خارجی شرکت ملی نفت ایران، شامل اتباع انگلیسی، امریکایی و هلندی، خروج از ایران را آغاز کردند.

۱۷ دی ۱۳۵۷

احمد میرفندرسکی وزیر امورخارجه وقت سفرای ایران در لندن(پرویز راجی) واشنگتن(اردشیر زاهدی) سوریه(سرلشگر معتضد) هندوستان(دکتر تاجبخش) مسکو(احمد اردلان) را برکنار نمود.

۱۷ دی ۱۳۵۷

' امام خمینی '(ره) در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد دخالت شوروی در ایران سبب یک بحران جهانی می شود و ایران دارای پرچم سرخ نخواهد شد.

۱۷ دی ۱۳۵۷

روزنامه پراودا، ارگان حزب کمونیست شوروی سیاست عدم مداخله این کشور را در امور داخلی ایران تأیید کرد.

۱۷ دی ۱۳۵۷

در تظاهرات امروز تهران عده زیادی از افراد نیروی هوائی و همافران به مردم پیوستند.

۱۷ دی ۱۳۵۶

در سالروز اجرای قانون کشف حجاب، هزاران نفر از زنان مشهد با پوشش کامل اسلامی علیه سیاستهای رضاشاه و رژیم پهلوی تظاهرات کردند.

۱۷ دی ۱۳۵۶

مقاله‌ای تحت عنوان ' ارتجاع سرخ و سیاه در ایران ' با نام مستعار احمد رشیدی مطلق در روزنامه اطلاعات به چاپ رسید. انتشار این مقاله با اهانت به امام خمینی(ره)، جرقه ای بود برای شعله ور شدن انقلاب اسلامی و افزایش اقتدار، عزت و عظمت مرجع عالی قدر و رهبر کبیر انقلاب(که در تبعید به سر می برد) و به دنبال آن موج عظیمی از اعتراضات سراسر کشور را فرا گرفت. ‏

۱۷ دی ۱۳۴۶

جهان ‌پهلوان غلامرضا تختی به طرز مشکوکی در هتل آتلانتیک تهران درگذشت.

۱۷ دی۱۳۱۴

رضاشاه در جشن فارغالتحصیلی دانشسرای مقدماتی دختران در تهران، اجرای قانون كشف حجاب را اعلام كرد. در این مراسم، همسر و دختران رضاشاه بیحجاب شركت كرده بودند.