به گزارش فارس، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از آغاز مرحله مقدماتی رزمایش شهدای وحدت از امروز (شنبه) در شرق کشور و منطقه عمومی خواف خبر داد و افزود: مرحله اصلی این رزمایش دوشنبه برگزار می شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با تشریح اهداف برگزاری رزمایش شهدای وحدت، اظهار داشت: این رزمایش به منظور تقویت امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران و نیز در راستای انجام رزمایش‌های تقویمی نیروی زمینی سپاه در جهت حفظ و ارتقاء آمادگی رزمی و یگانی این نیرو برگزار می‌شود.

وی افزود: انتقال تجربه از نسل دفاع مقدس به نسل جدید و افسران جوان، همچنین تمرین استراتژی‌های تاکتیکی نیروی زمینی در بخش‌های مختلف رزمی در نبرد ناهمگون از دیگر اهداف برگزاری رزمایش شهدای وحدت است.

سردار پاکپور تصریح کرد: در این رزمایش بخشی از توانمندی‌ها و نوآوری‌های جدید نیروی زمینی سپاه در ابعاد تاکتیکی و تجهیزاتی به نمایش در می‌آید.

وی حفظ آمادگی دفاعی و تمرین نیروها در شرایط سخت جوی را از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش خواند و اذعان داشت: رزمایش شهدای وحدت در منطقه عمومی خواف در شرایطی برگزار می‌شود که برودت و سرمای هوا در آن منطقه به ۱۵ تا ۲۱ درجه زیر صفر می‌رسد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان در خصوص یگانهای عمل کننده رزمایش شهدای وحدت گفت: در این رزمایش بخشی از یگان های عملیاتی قرارگاه ثامن الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه شرکت میکنند.