علاء الدین بروجردی در خصوص وضعیت مهندسان ایرانی ربوده شده سوریه به مهر گفت: از همان ابتدا سفارت ایران در سوریه تلاشهای زیادی برای پیگیری وضعیت این مهندسان ایرانی انجام دادند و تلاش کردند تا بتوانند شرایط آزادی آنها را فراهم کنند.

وی افزود: خبر سلامتی این مهندسان ایران به ما رسیده و مطابق اطلاعات به دست آمده مشکلی ندارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تلاش می کنیم که هرچه سریعتر این مهندسان ایرانی آزاد شوند و به ایران برگردند.

بنابر این گزارش ۷ تن از کارکنان و پرسنل ایرانی شاغل در نیروگاه سیکل ترکیبی " جندر " واقع در منطقه " حمص " کشور سوریه در روز ۲۹ آذرماه سال جاری در مسیر محل اقامت استیجاری خود ربوده و ناپدید شدند.

سجاد امیریان، مهندس برق و سرپرست گروه تست تجهیزات برقی(شاغل در شرکت پارسیان پست فرعی نیروگاه)، احمد سهرابی کرت آباد، تکنسین برق و سرپرست کارگاه(شاغل در شرکت فناوران صنعت گستر زاگرس - پیمانکار فرعی شرکت پارسیان پست)، حسن حسنی، تکنسین برق و نصاب تجهیزات برقی(شاغل در شرکت فناوران صنعت گستر زاگرس - پیمانکار فرعی شرکت پارسیان پست)، مجید قنبری بیدرومی، تکنسین برق و نصاب تجهیزات تست تجهیزات برقی(شاغل در شرکت فناوران صنعت گستر زاگرس - پیمانکار فرعی شرکت پارسیان پست)، کیومرثقبادی، تکنسین برق و نصاب تجهیزات برقی(شاغل در شرکت فناوران صنعت گستر زاگرس - پیمانکار فرعی شرکت پارسیان پست)؛ ۵ نفری هستند که در مرحله اول توسط افراد ناشناس ربوده شدند.

همچنین ۲ نفر دیگر از کارکنان شرکت به نامهای پژمان بویری(مهندس برق و سرپرست کارگاه احداثپست نیروگاه) از شرکت پارسیان پست و عبدالخالق صحنه(کارشناسHSE) از کارکنان شرکت احداثو توسعه نیروگاههای سیکل ترکیبی مپنا هم که به منظور پیگیری از وضعیت ۵ نفر یاد شده مراجعه کرده بودند هم ربوده شده و تاکنون اطلاعی از آنها در دست نیست.

مطابق اطلاعات به دست آمده توسط خبرنگار مهر از هفت مهندس ایرانی ربوده شده در سوریه دو نفر لرستانی هستند که با گذشت بیش از دو هفته از ربوده شدن این مهندسان خانواده های آنها در تماس با خبرگزاری مهر نسبت به سرنوشت این مهندسان ابراز نگرانی کردند.

خواهر یکی از مهندسان ربوده شده در سوریه ضمن تقدیر از پیگیریهای وزارت امور خارجه و سفارت ایران در دمشق ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر زمینه آزادی مهندسان ایران فراهم شود.

وی با تاکید بر نگرانی خانواده های مهندسان ربوده شده خواستار پیگیری برای آزادی هرچه سریعتر و بازگشت این مهندسان به کشورمان شد.