حمایت جریان انحرافی ‌ازکاندیداهای دوم‌خردادی

به گزارش فارس، حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی که در میزگرد همایش هیئتهای داوری و اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در استانها سخن میگفت، تصریح کرد: نظام سلطه درصدد است فتنه ۸۸ را بازسازی کند؛ برنامهها و اهداف دشمنان در فتنه ۸۸ محقق و اجرایی نشد و لذا با برنامهریزی گسترده در تلاش است ساختار، شبکه و افراد جریان فتنه را احیا کند.

وی همچنین در خصوص چگونگی برآیند رسیدن به یک نامزد گفت: در جمع‌بندی که داشتیم و برآیند نهایی آن به مسئولان استانی اعلام خواهد شد، به این نتیجه رسیدیم که لیست واحد برای اصولگرایان داشته باشیم چرا‌که اختلاف در اصولگرایان باعثپیروزی جریان فتنه، انحراف و فساد می‌شود.

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های مهم اصولگرایان این است که به لیست و نامزد واحد برسند، گفت: در غیر این صورت رای اصولگرایان شکسته شده و این به نفع رقیب است.

فدایی با اشاره به اینکه در دوره گذشته سازوکاری بود که همان روش را در جبهه متحد دنبال می‌کنیم، اظهار داشت: سازوکار رسیدن به نامزد در ۳ مؤلفه کلی که عبارت است از‌ مؤلفه صلاحیت‌های فردی، مولفه کارآمدی و مولفه مقبولیت خلاصه می‌شود.

وی در ادامه افزود: صلاحیت فردی و کارآمدی شاید محل اختلاف نباشد اما در مقبولیت شاید برخی کاندیداها تصور کنند که برنده انتخابات بوده و مقبولیت بالاتری نسبت به سایرین خواهند داشت.

فدایی با اشاره به اینکه بهترین روش برای حل این مشکل نظرسنجی توسط دستگاه‌های قابل قبول است، گفت: نامزدها هم باید بپذیرند هر که نمره بیشتری در این ۳ مولفه داشت، نامزد اصولگرایان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برخی کاندیداها خودشان را منتسب به جبهه متحد اصولگرایان می‌دانند، گفت: این جبهه هنوز در خصوص کاندیداهای خود تصمیمی نگرفته و بنا داریم آنچه که معیار و ضوابط است، برای تشخیص نامزدها به کار ببریم.

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در پاسخ به این شبهه که برخی این سئوال و یا ابهام را مطرح می‌کنند که بعد از تصمیم‌گیری جبهه متحد آیا برخی از بزرگان می‌توانند تصمیم این جبهه را عوض کرده و نظر خود را القا کنند، گفت: ما این نظر را خدمت آیت‌‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی مطرح کردیم که ایشان گفتند خارج از ساوزکار جبهه متحد هیچ کس حق انجام کاری و " حق وتو " کردن را ندارد و ما اگر بخواهیم نظراتمان را اعلام کنیم، از طریق نمایندگانمان در شورای مرکزی مطرح خواهیم کرد.

این فعال سیاسی در جریان اصولگرا درباره اینکه بحثدرباره صالح مقبول در مقابل اصلح اشتباه است، افزود: این موضوع عین این می‌ماند که آزادی را مقابل اسلام قرار دهیم. کسی که در صحنه حضور دارد، صالح است و نباید این موارد را مطرح کرد.

وی همچنین درباره ضوابط طی شده برای تعیین نامزدها در استان‌ها افزود: ‌ استان‌ها مراحل خود را طی می‌کنند و شورای مرکزی بنای دخالت در تعیین نامزدها را ندارد مگر اینکه اختلافی پیش بیاید و یا شورای مرکزی نسبت به نامزدی نظر و دیدگاهی داشته باشد که در آن صورت نظر خود را اعلام می‌کند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جبهه متحد اصولگرایان معیارهایی را برای تعیین و معرفی نامزدها در نظر گرفته است، افزود: در فهرست اصولگرایان، عنصری که با فتنه، جریان انحرافی و فساد، همکاری داشته باشد، قرار ندارد؛ عنصری که مفسد باشد، در این فهرست جایگاهی ندارد، عنصری که نان به نرخ روز خور باشد، در فهرست اصولگرایان قرار نمی‌گیرد.

وی گفت: ‌ این معیارها مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن به سراغ مقبولیت نامزدها خواهیم رفت.

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در پاسخ به سئوال یکی از شرکت کنندگان در خصوص شرایط موجود برای وحدت در میان اصولگرایان گفت: ‌ قبل از اینکه به این سئوال پاسخ دهم، باید به نکته‌ای اشاره کنم. مواضع و تحلیل‌هایی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه حالا که جریان فتنه ثبت‌نام نکرده‌ است، بهتر آن است در اردوگاه اصولگرایان رقابت صورت گیرد که این تحلیل قابل توجیه نیست، چرا‌که تعداد قابل توجهی از نیروهای دوم خردادی و کسانی که به فتنه تمایل دارند، در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، همچنین برخی از افرادی که به جریان انحرافی نزدیک هستند نیز در این دوره از انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

این فعال سیاسی افزود: آنها می‌خواهند با چراغ خاموش وارد عرصه انتخابات شوند و نمی‌خواهند چهره‌های شاخص و معروف خود را وارد عرصه کنند. در زمان نام‌نویسی نامزدها این موضوع را دیدیم.

فدایی به استراتژی جریان انحرافی در انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و افزود: شواهدی داریم که جریان انحرافی می‌خواهد در بعضی از حوزه‌ها از نامزدهای دوم خردادی حمایت کند. آنها بر این باورند اگر نامزد اصلاح‌طلبی حائز اکثریت آرا باشد، باید از او حمایت کرد، هدف آنها تصرف مجلس است.

وی با بیان اینکه نظام سلطه، جریان انحرافی و فتنه نقاط مشترکی را در انتخابات پیش رو دنبال می‌کنند، افزود: آنها می‌خواهند مردم را ناامید کنند، بین جریان اصولگرا اختلاف و انشعاب بیندازند، همچنین می‌خواهند نظام دینی را نظامی ناکارآمد نشان دهند، اصل ولایت فقیه را تخریب کنند، شرایط کشور را بحرانی جلوه دهند و به دنبال طرح دولت نجات ملی می‌گردند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: اگر این نقاط مشترک را کنار یکدیگر بگذاریم، متوجه میشویم که آنها میخواهند انتخابات با مشارکت حداقلی برگزار شود.