بهمنی به جلسه غیر علنی مجلس نرفت

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا باهنر که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت، با اشاره به اینکه برخی نمایندگان درخواست برگزاری جلسه غیرعلنی برای بررسی بازار پولی و تشنجات اخیر در این بازار را کرده بودند، افزود: ما هم از آقایان در دولت دعوت کردیم، به ما گفتند که وزیر اقتصاد و صنعت قرار است در معیت رئیس​جمهور به آمریکای لاتین بروند و تشریف ندارند.

وی ادامه داد: از این رو از آقای بهمنی، خزانه دار کل کشور و معاونین وزرا دعوت کردیم تا مباحثرا بررسی کنیم و اگر ضرورت داشت جلسه را تمدید کنیم با حضور وزرا در هفته​های بعد. اما الان که ساعت ۱۱:۱۵ است ایشان نیامده و نمی​دانیم علت غیبتشان چیست؟ آیا ایشان از سوی مقامات بالاتر منع شده​اند یا اینکه سختشان بوده در غیاب وزرا به مجلس بیایند! عدم حضور ایشان برای ما توجیه نشده و ایشان مکلف بودند بیایند.

باهنر با تاکید بر اینکه عذر وزرای اقتصاد و صنعت برای عدم حضورشان در مجلس موجه بوده است، از حضور معاونین آنها در مجلس تشکر کرد و افزود: اما عدم حضور آقای بهمنی برای ما توجیهی نداشت. به ما گفته​اند که او نمی تواند بیاید و باید ببینیم که ترجمه​اش چیست!؟

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه عوامل متعدد و متنوعی باعثنوسانات در بازار ارزی و طلا شده است، گفت: قبول داریم که بخشی از این مساله در نتیجه تحریم​هاست. ما تحریم​های سخت تر از این را هم دیده​ایم و کوتاه نمیآییم. اما مشکل عدم تدبیرهای داخلی است که این مشکلات را دامن زده و تدبیر لازم برای مدیریت این مساله دیده نمی​شود.

به گفته وی، اگر دولت غفلت​هایی داشته باید تذکرات مجلس را هم بشنود و به آن توجه کند وگرنه ما که می دانیم منافع تحریم برای ما بیش از هزینه آن است. ولی نباید خودمان هزینه​هایش را بیشتر کنیم.