تکنولوژی صلح آمیز هسته ای را نگه خواهیم داشت

حسن روحانی در جمع پرشور مردم نیشابور  افزود ما کشور بسیار بزرگی هستیم. ما ایران بزرگ و غنی در این دیار هستیم. ما روابط بسیار خوبی با همسایگان‌مان داریم، با افغانستان، ترکمنستان و همه اطراف ایران؛ می‌خواهیم روابط خوبی با دنیا داشته باشیم. ما با هم عهد و پیمان بستیم. ما با هم عهد و پیمان بستیم در سال ۹۶ که به عقب بر نخواهیم گشت و مسیر توسعه و پیشرفت کشور را ادامه خواهیم داد. 

وی گفت: مردم ایران آگاه و دانا و انقلابی و هوشیار هستند و به آینده می‌نگرند. کاری نکنیم که در برابر نسل‌های آینده پاسخ قانع‌کننده نداشته باشیم. 

رئیس جمهور افزود: دولت اگر می‌خواهد در اقتصاد موفق باشد باید راه را برای مردم باز کند. مردم اقتصاد را بهتر از دولتی‌ها اداره خواهند کرد. این استان و شهرستان ظرفیت‌های بسیار بزرگی را برای پیشرفت دارد. افتتاح بخشی از فولاد خراسان در یک ساعت پیش در شهرستان نیشابور نشان می‌دهد که این استان آمادگی برای قطب صنعتی کشور را دارد. 

روحانی خاطر نشان کرد: ما در ایران در بخش فولاد امروز یکی از صادرکنندگان به‌نام در سطح جهان هستیم. ما فولاد را امروز به اروپا صادر می‌کنیم و یکی از صادرکنندگان فولاد به اروپا هستیم. اینجا سرزمین فولاد است؛ از سنگ آهن گرفته از سنگان و خواف تا نیشابور، مشهد و سبزوار و سراسر این استان پهناور، امروز ما شاهد افتتاح یک ظرفیت ۲.۵ میلیون تنی گندله‌سازی در مجتمع فولاد نیشابور بودیم. ما آمادگی و ظرفیت کامل برای حرکت در صنعت، کشاورزی، در زمینه گردشگری و در زمینه مسائل امروز دانش بنیان و شرکت‌های دانش بنیان هستیم. 

وی گفت: هرجا ما با هم حرکت کنیم، پیروز خواهیم شد. وعده ما به شما، از روز اول ایجاد اشتغال برای جامعه بود. وعده ما این بوده که جوان‌های ما بتوانند صاحب کار و زندگی شوند. وعده من به شما مردم ایران، اشتغال زنان و جوانان در این سرزمین بود. شما در استان خراسان‌رضوی، در همین سال گذشته ۹ میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشتید. 

رئیس جمهور افزودیکی از حرکت‌های دولت یازدهم و دوازدهم این بوده که راه ارتباطات مردم و راه کسب و کار از طریق فضای مجازی را باز کند. ما امروز تلاش می‌کنیم اینترنت پرسرعت را به تمام روستا‌های ایران برسانیم. 

روحانی گفت: دنیای امروز دنیای ارتباطات و دنیای سرعت است. ما اگر میخواهیم در ایران فساد از بین برود راه آن اطلاع مردم و جوانان است؛ و بدون شفافیت و اطلاع مردم و حضور جوانان با دادگاه تنها، با پلیس تنها، با نیروی امنیتی تنها، نمی‌توانیم با فساد مبارزه کنیم. مردم باید از همه چیز با خبر باشند. باید دولت تمام اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار دهد.

وی در ادامه گفت : برجام به عنوان یک قرارداد بین المللی که به عنوان مظهر قدرت دیپلماسی ملت بزرگ ایران است، قابل تغییر نخواهد بود.
 
رئیس جمهور افزود: آن‌هایی که فکر می‌کنند با زور و فشار و تهدید می‌توانند ملت بزرگ ایران را تسلیم کنند اشتباه می‌کنند. ما در برابر مقاطع مختلف در برابر حرف زور دیگران ایستاده‌ایم و امروز هم خواهیم ایستاد. 

حسن روحانی گفت ما به دنیا بار‌ها گفته ایم به دنبال سلاح هسته‌ای نیستم. به دلیل اخلاقمان فتوای رهبری و دین‌مان به دنبال سلاح نیستیم.
 
وی افزود:  اگر ما سلاح هسته‌ای نمی‌سازیم به خاطر احکام دین مبین اسلام و فتوای اندیشمندان و فرهیختگان و رهبر دینی ما هست نه اینکه، چون شما فشار اوردید یا می‌خواهید فشار وارد کنید، اما تکنولوژی صلح امیز هسته‌ای را نگه خواهیم داشت.

رئیس جمهور گفت:  ما به دنبال تهدید جهان و تهدید منطقه نیستیم. شما هم بدانید، نمی‌توانید ملت ایران را تهدید کنید. مردم ما هشت سال در دفاع مقدس ایستادند.
 
حسن روحانی افزود: ما در مسیر ایستادگی و قدرت ملی و تحول و پیشرفت دست به دست هم این مسیر را ادامه خواهیم داد.
 
وی گفت: ما باید با مردم‌مان صمیمانه و دوستانه و برادرانه و با منطق و با استدلال آن‌ها را در یک مسئله‌ای اگر می‌خواهیم قانع کنیم. لج بازی با مردم در نهایت به ضرر کشور خواهد بود. 

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دولت دوازدهم در برابر انواع فشار‌ها ایستادگی خواهد کرد  اگر گفتیم مسیر پیشرفت برای کشور، این مسیر را ادامه خواهیم داد. منطق ما روشن است. ما میخواهیم مردممان در رنج نباشند و در رفاه باشند.
 
روحانی گفت: دین ما دین منطق و دین آسان است که هم دنیا دارد هم آخرت؛ بنابراین در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور حرکت خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال سالی است که از لحاظ بارندگی به خاطر کمبود باران و خشکسالی باید همدیگر را در فصل تابستان کمک کنیم گفت:خوشحالم که در استان خراسان رضوی، ۳۴۰ هکتار از اراضی با کشت گلخانه‌ای امروز انجام می‌شود که ۲۰۰ هکتارش مربوط به دولت یازدهم است.
 
رئیس جمهور افزود:  باید کشاورزی‌مان را متحول کنیم. باید آبیاری‌مان را متحول کنیم و شرایط را برای مشکلاتی که پیشرو‌ است بتوانیم از این مشکلات عبور کنیم و همه این‌ها در سایه وحدت و اتحاد و کار و تلاش و کوشش امکان پذیر است. 

روحانی گفت: در سال گذشته در خراسان رضوی ۱۲۴ هزار اشتغال جدید ایجاد شده است که بسیار قابل ملاحظه است. مسیر امروز ما باید مسیر رونق اقتصادی و اشتغال برای جوانان است. اگر می‌خواهیم مسیر ما پیشرفت کشور باشد، پس گفتمان‌مان را اقتصادی کنیم.