به گزارش پانا، حسین ابراهیمی در واکنش به ادعای رسانه های غربی مبنی بر تشکیل صف های طولانی خرید کالا در صورت اعمال تحریمهای نفتی علیه ایران اظهار کرد: اهداف غرب از اعمال تحریم ها مشخص است آنها به دنبال فلج کردن ایران هستند، اما تجربه خلاف این را نشان داده و باید پرسید چرا باید صف های طولانی تشکیل شود و مگر قرار است چه اتفاقی بیفتد که صف های طولانی تشکیل شود؟
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مگر چقدر از نفت ما به اروپا صادر می شود؟ گفت: مگر ما بیکار ایستاده ایم و توان و قدرت ما به جایی رسیده که هر کسی هر کار در منطقه بخواهد آزادانه انجام دهد و موفق شود و ما نتوانیم جلوی او را بگیریم؟
وی افزود: اهرم هایی داریم که اگر به کار بگیریم قبل از اینکه ما توی صف برویم اروپایی ها توی صف های طولانی می روند و قبل از آنکه ما دچار مخمصه بشویم اروپایی ها دچار مخمصه بشوند.
ابراهیمی تاکید کرد: برای ما کافی است شاهرگ حیاتی آنها را قطع کنیم و این قابل انجام است، بنابراین معتقدم این ادعاها تنها جنگ روانی است و با واقعیت ها فاصله دارد اما ملت ایران ثابت کرده که با هیاهوی غربی‌ها از پا در نمی آید و از اهداف خود عقب نشینی نمی‌کند و لذا همه این ها خواب و خیالی بیش نیست.
نماینده مردم بیرجند در مجلس یادآور شد: غربی ها از همان روز اول همین حرف ها را می زدند که ایران با تحریم های شکننده فلج کننده از پا در می آید، کردند؛ ولی می بینیم کسی شکسته و فلج نشده و آن کسی که فلج شده و مانده خود اروپا است که الان ورشکسته است و صف های طولانی از همین الان تشکیل شده است.
وی افزود: خواهیم دید که چه کسی فلج می شود و چه کسی در صف می ایستد و شکست خواهد خورد، ما مقتدریم و عقب نشینی نخواهیم کرد.
رییسان اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرده اند که تا پایان ماه ژانویه بر سر تحریم نفتی جمهوری اسلامی ایران به توافق برسند، رسانه های غربی ضمن گمانه زنی درباره این تصمیم مدعی شدند، در صورت تحریم نفتی ایران در این کشور صف های طولانی تامین کالاهای ضروری شکل میگیرد.