به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران؛ این کتاب در بازار کتاب کمیاب شد، این واقعه نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از شهرهای جهان اتفاق افتاد. برخی تحلیل گران جمع آوری و حذف این کتاب از بازار جهانی را کار خود صهیونیست ها می دانند.
این کتاب در روسیه برای اولین بار در سال ۱۹۰۲ چاپ و چندین مرتبه تجدید چاپ شد؛ اما به یکباره نایاب می شود. در مورد این پدیده برخی معتقدند یهودیان به محض چاپ کتاب فورا آن را در تعداد انبوه به وسیله واسط می خریدند و نابود می کردند.

این کتاب در خارج از ایران تحت عنوان " the protocols of the Learned elders of zion " به معنای " پروتکل آموخته شده به بزرگان صهیون " به چاپ می رسید که در آن به بررسی و افشای پشت پرده های پروتکل یهود - که توسط صهیونیست های تنظیم شده - پرداخته شده است.



در این کتاب بطور وضوح افکار یهودیان صهیونیست فاش شده و نشان میدهد که چگونه اولاد اسرائیل با تشکیل مجامع مخفی و رواج فساد در جامعه و استفاده از ترور، موجبات حکومت خود را در دنیا فراهم می سازند.

باز نشر و چاپ مجدد این سند معتبر که در آن افشاگری های جالبی درباره صهیونیست شده است به افشای ماهیت واقعی صهیونیست ها کمک بسیاری می کند. در راستای بازنشر نوشته های این کتاب سعی می شود در یک مجموعه خبر خلاصه ای از نوشته های این کتاب گردآوری شود.

مجامع صهیون در سال ۱۸۹۷ انجمنی تشکیل دادند و در آن تصمیماتی گرفتند و صورت جلسه ای تهیه کردند و نام آن را پروتکل یهود گذاشتند. به علت آنکه اغلب صهیونیست ها زبان عبری را خوب نمی دانستند این پروتکل به زبان فرانسه تهیه می‌شد. این پروتکل در سال ۱۹۰۱ کشف گردید.

با مطالعه و تشریح پروتکل ها و مقدمه هایی که بر آن نوشته شده، سه نکته اساسی در آنها مشاهده می‌شود:

۱ - انتقاد فلسفی از اصول آزادی خواهی و توصیف رژیم مطلقه و استبداد

۲ - طرح نقشه نبرد اجتماعی بمنظور اطمینان یهودیان برای حکومت مطلقه در عالم

۳ - پیشگویی بمنظور اجرای نکات اساسی نقشه یهود

در این کتاب بند بند پروتکل های یهود مورد بررسی قرار گرفته و درباره آن ها افشاگریهایی شده است که در قسمت های بعدی مفصلا به آن ها خواهیم پرداخت.