به گزارش روابط عمومی سپاه، سردار حمید سرخیلی سخنگوی رزمایش شهدای وحدت نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان رزمایش ضمن تشریح روند برگزاری این رزمایش، گفت: رزمایش "شهدای وحدت" نیروی زمینی سپاه در ۳ مرحله برنامهریزی و با موفقیت اجرا شد.

وی اجرای پدافند ثابت منطقه‌ای با تکیه بر پدافند غیرعامل را مرحله نخست رزمایش خواند و تصریح کرد: در پدافند ثابت با استفاده از روشهای اختفاء، پوشش و استتار نوین شرایط غافل‌گیری دشمن فراهم شد.

سرخیلی تصریح کرد: پس از غافل‌گیری، تانکها، نفربرها و نیروهای پیاده و تامینی آتش خود را بر مواضع دشمن فرضی ریختند.

وی اظهار داشت: در ادامه با استفاده از ترکیب دسته‌ها، دوش پرتاب‌ها، توپ‌های ۲۳ و ۳۰ میلی‌متری، گلوله‌های ضد بالگرد و مین‌های جهنده، پوشش نسبی ارتفاع پست را ایجاد کردند.

سخنگوی رزمایش شهدای وحدت استفاده از آتش‌های منحنی را بخش دوم رزمایش خواند و تصریح کرد: در ادامه تانک‌ها که از تجهیزات دقیق‌زن هستند با خروج از مواضع پدافند غیرعامل خود و با جابه‌جایی، ادوات دشمن را مورد اصابت قرار دادند.

وی در ادامه اظهار داشت: با اعلام مواضع دشمنان فرضی تفنگ‌داران آنها را مورد هجوم قرار داده و در پایان عملیات تاخت علیه دشمن فرضی توسط یگانهای عملیاتی انجام شد.

سخنگوی رزمایش شهدای وحدت نیروی زمینی سپاه در پایان روند اجرای این رزمایش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برگزاری " شهدای وحدت " نیروی زمینی سپاه ضمن ارتقای توانمندی‌های رزمی، دفاعی و معنوی رزمندگان جان بر کف نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آمادگی همه جانبه آنها برای مقابله قاطع، سریع، به موقع و پشیمان کننده با تهدیدات و تجاوزات احتمالی دشمنان فرامنطقه‌ای را به همراه داشت و این پیام را به آنان داد که ملت ایران با عزم و اراده راسخ راه پر افتخار خود را ادامه خواهد داد.

پایان بخش رزمایش "شهدای وحدت" نیروی زمینی سپاه، رژه صدها تانک شرکتکننده در این رزمایش بود.