به گزارش ايسنا، حجتالاسلام روحالله حسينيان، نماينده مجلس شوراي اسلامي در نشست گراميداشت دهه بصيرت كه توسط مركز اسناد انقلاب اسلامي در فرهنگسراي پايداري برگزار شد، اظهارداشت:۱۹ دي روز قيام مردم قم سرآغاز انقلاب اسلامي است. در آن روز مردم به دفاع از رهبر تبعيدي خود برخواستند و اين مبدا حركتي شد كه منجر به پيروزي انقلاب اسلامي گرديد. ۹ دي نيز روز بيعت مجدد با رهبري و آرمانهاي امام و شهيدان انقلاب است.

حسینیان افزود: فتنه ۸۸ فتنه عمیق و سرنوشت‌ساز و نقطه‌ی عطفی در انقلاب اسلامی بود که آزمایشی برای حاضران و الگویی برای آیندگان در بر داشت و تحولی عمیق در جامعه دینی ما به وجود آورد که هر چند همراه با درد و رنج و در ظاهر بد بود، اما پیامدهای بسیار مبارکی نیز داشت؛ چرا که غربالی شد و بسیاری از مدعیان مردود شدند و گمنامان پیروز گشتند.

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: یکی از پیامدهای مبارک فتنه ۸۸ رویش جوانانی حساس، انقلابی و متفکر بود، به طوری که من به عنوان شخصی باتجربه هیجانی که در این نسل به وجود آمده است را قبل از آن ندیده‌ام و کتاب‌هایی نیز که اکنون در مورد فتنه ۸۸ انتشار یافته‌اند، از همین نسل جوان است.

وی با اشاره به فتنه ۸۸ خاطر نشان کرد: همه به این موضوع اذعان دارند که کشور بدون رهبری چون مقام معظم رهبری ره به جایی نمی‌برد و جوانان نیز با تمام وجود به این درک رسیده بودند.

حسینیان با اشاره به فعالیت‌های مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: مرکز اسناد انقلاب اسلامی در عین پرهیز از جانبداری از بی‌تفاوتی نیز دوری می‌جوید و تلاش می‌کند که نیازهای جامعه را تامین و عرضه کند.

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی همچنین گفت: مرکز اسناد انقلاب اسلامی به عنوان رسالتی که برای تبیین حوادثتاریخی دارد ۱۹ کتاب درباره حوادثفتنه ۸۸ همراه با تحلیل و توصیف و تبیین علل عرضه کرده است.

وی در پایان از حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور که در این نشست حضور یافته بود، به عنوان یکی از افسران جنگ نرم در مقابل دشمن و عماریون مقام معظم رهبری یاد و از حضور وی در این نشست تقدیر کرد.

در پايان اين نشست ضمن رونمايي از چهار كتاب با نامهاي شواليه اناث (سيري در زندگي شيرين عبادي)، كروبي در مدار سقوط، نقشه راه (۸۸ قطعه از بيانات مقام معظم رهبري درباره بصيرت در فتنه ۸۸ و تكيهگاه (بررسي عملكرد اكبر هاشمي رفسنجاني در نهمين و دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري) از محسني اژهاي با اهداي لوح تقدير شد.