محسنی اژه ای در حاشیه مراسم گرامیداشت دهه بصیرت و رونمایی از جدیدترین کتاب پیرامون فتنه ۸۸ و جنگ نرم در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه شایعاتی در سیستم بانکی کشور مطرح شده که قرار وثیقه پورمحمدی قائم مقام سابق بانک مرکزی صوری بوده و وی مبری از اتهام است و به مسئولیت قبلی خود باز می گردد، گفت: هیچ کدام از این شایعات صحت ندارد.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار مهر که از وی پرسید، آیا این شایعه درست است که در میان قضات دستگاه قضا در خصوص پرونده فساد اقتصادی اختلافاتی مبنی بر اتهام متهم ردیف اول این پرونده مطرح است و اینکه این متهم اتهامات خود را قبول نکرده و حکم صادره در خصوص خود را قبول ندارد، گفت: پرونده این فرد به دادگاه نرفته و بنابراین حکمی در این خصوص بریده نشده است.

اژه ای در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر بازداشت یکی از معاونان وزارت صنایع و معادن که در جریان پرونده فساد مالی اخیر نقش داشته است، گفت: به لحاظ قانونی محذوریاتی دارم که نمی‌توانم در اینباره اطلاع‌رسانی کنم.
وی با بیان اینکه اگر فردی اتهامی متوجه‌اش باشد از سوی ما فراخوان شده و باید پاسخگوی اتهاماتش باشد افزود: اما باز هم می‌گویم در حال حاضر نمی‌توانم اطلاع‌رسانی کنم.

سخنگوی قوه قضائیه هم چنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره حکم اعدام برای فردی که متهم به جاسوسی بوده است، گفت: این حکم از سوی شعبه رسیدگی کننده صادر شده و در صورتی که از سوی متهم و وکلای وی به آن اعتراض نشود این حکم قطعیت پیدا می‌کند.

وی افزود: اگر بنا به دلایلی به این حکم اعتراض شود پرونده به دیوان عالی کشور رفته و در آنجا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دادستان کل کشور درباره واکنش رسانههای غرب به این حکم نیز گفت: متأسفانه هنوز فرصت نکردهام که رسانههای غربی را بررسی کنم تا واکنش آنها را دریابم.