جوان آنلاین: مراسم رونمایی از چهار کتاب با موضوع فتنه ۸۸ و جنگ نرم، روز گذشته با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای دادستان کل کشور و حجت الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در فرهنگسرای پایداری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که حسین رنجبران مجری آن بود، حجت الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان در سخنانی با اشاره به پیشنهادش مبنی بر نامگذاری ۹ دی تا ۱۹ را به عنوان دهه بصیرت اظهار داشت: ۱۹ دی ماه سرآغاز انقلاب اسلامی است، اگر ۱۵خرداد را سرآغاز نهضت امام بدانیم، روز ۱۹ دی‌ماه ۵۶ روزی که مردم به دفاع از رهبر در تبعیدشان قیام کردند و با کشته‌شدن شهادت و قربانی‌کردن جوانان طلبه در قم مبدا یک حرکت دیگری شد که به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

به گفته‌ی رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، اگر ۱۹ دی‌ را به‎عنوان سرآغاز انقلاب اسلامی و ۲۲ بهمن را به‌عنوان روز تأسیس نظام جمهوری اسلامی بدانیم، قطعا ۹ دی هم روز بیعت مجدد با رهبری و آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهیدان است.
حسینیان ضمن اشاره به رونمایی از کتاب با موضوع فتنه گفت: فتنه ۸۸ حقیقتاً عمیق، بزرگ و سرنوشت‌ساز بود که باید نقطه‌ عطفی در تاریخ انقلاب محسوب شود. این روز امتحان و آزمایشی بود برای حاضران و قطعا برای الگویی برای آیندگان خواهد بود. فتنه ۸۸ کاری سطحی نبود بلکه کاری بزرگ و تحولی بسیار عمیق را در جامعه دینی و انقلابیمان پدید آورد. گرچه فتنه ۸۸ همانند یک زایمان با درد و رنج همراه بود اما در پی آن بزرگ‌ترین و زیبا‌ترین فعل و انفعال آفرینش الهی تبلور پیدا می‌کند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ادامه ضمن اشاره به پیامدهای این فتنه تصریح کرد: فتنه ۸۸ در ظاهر بد بود اما پیامد‌های مبارکی داشت و در انقلاب اسلامی غربالی صورت گرفت، بسیاری از مدعیان مردود شده و بسیاری از گمنامان به پیروزی رسیده‌اند اما همه ما آزمایش خود را پس دادیم برخی موفق و برخی مردود شدند.

به گفته رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، به عنوان فردی با تجربه که در تمام اتفاقات حضوری مستمر داشته و درمیان مردم و با مردم زیستن با آنها سخن گفته و درون آنها بودم می‌گویم وقتی به شهرستان‌ها می‌رویم احساس می‌کنم که یکی از پیامدهای مبارک این جریان فتنه ۸۸ رویش جوانانی بسیار حساس، انقلابی در خط رهبری و با تفکری ناب است. هنگامی که در شهرستان‌ها در میان مردم هستم پس از ماجرای فتنه ۸۸ احساسی میان نسل جوانی‌ها می‌بینم که هرگز تا پیش از آن وجود نداشت. همان نسل با تفکر انقلابی که شاید در قلم‌فرسایی و نوشتن آثاری که امروز از آنها رونمایی می‌شود توسط این نسل نوشته شده است.
حسینیان در ادامه سخنان خود ضمن اشاره و تأکید به نقش مهم رهبری اضافه کرد: هر چه دارای اصناف، فهم و درکی بود به این امر اذعان می‌کند که کشور بدون حضور رهبری مانند آیت‌الله خامنه‌ای راه به جایی نمی‌برد.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ادامه با تأکید بر این مهم که در فتنه ۸۸ برخی گروه‌ها مقابل یکدیگر ایستادند عنوان کرد: در ماجرای فتنه ۸۸ همه انقلاب در مقابل همه ضدانقلاب ایستاد، همه انقلاب و انقلابیون در برابر دشمنان خارجی منافقان، سلطنت‌طلب‌ها که همه امکانات‌شان به رهبری آمریکا و به واسطه او تأمین می‌شد، ایستادند تا انقلاب را از پا در‌آورند اما با درایت و رهبری و حضور مردم این نقشه خنثی شد.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود ضمن تأکید بر میزان انتشار آثار از سوی مرکز اسناد گفت: مرکز اسناد به عنوان رسالتی که در راستای تبیین حوادثتاریخی دارد تاکنون ۱۹ کتاب را در رابطه با حوادث، عوامل، علت‌ها همراه با توصیف و تحلیل در زمینه فتنه ۸۸ را به جامعه عرضه کرده‌اند. مرکز اسناد توانسته کارهایی ارزشمند ارائه کند که هم برای نسل حاضر و هم برای آیندگان مفید باشد که برخی از این آثار تا ۱۴ چاپ نیز داشته‌اند. نزدیک به ۲۵۳ هزار جلد از این آثار در راستای فتنه منتشر و به فروش رسیده است. که خود نشانگر نیاز جامعه به تبیین و بررسی ابعاد فتنه است. امیدواریم همان گونه که بارها گفته‌ایم تاریخ‌نگاران واقعیت‌ها را بدون جانب‌داری بنگارند چرا که مرکز اسناد و انقلاب اسلامی معتقد است با دشمن دشمنانه برخورد نخواهد کرد. اما این گونه نیست که یک جانب‌گرایی با بی‌تفاوتی همراه است در جنگ حق و باطل انسان مؤمن نمی‌تواند بی‌‌تفاوت باشد.

وی در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: با دوری از یکجانبه‌گری و در عین حال دوری از بی‌تفاوتی توانسته‌ایم تمام حوادثو ابعاد فتنه را تبیین و به جامعه عرضه کنیم. امیدواریم مداد نویسندگان از دوات و جوهری باشد که افضل من دماء شهدا و برای آیندگان راهی برای کشف واقعیات باشد.

ناگفته‌های محسنی اژه‌‎ای از دیدارهایش با مهدی کروبی

اما سخنران بعدی این همایش، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای دادستان کل کشور و وزیر اطلاعات در دولت نهم بود که بخش عمده سهنانش را به ماجراهای دیدارهایش با مهدی کروبی قبل و بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری اختصاص داد.
محسنی اژه ای با اشاره به تورق کتاب " کروبی رو به سقوط " که روز گذشته رونمایی شد، اظهار داشت: باید پرسیده شود که چگونه برخی عناصر که دارای سوابق انقلابی خوبی بودند، به این مرحله رسیدند و سقوط کردند. به گونه‌ای که امروز راه برگشت برای آنها فراهم نیست و البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که فردی که می‌خواهد این حوادثو وقایع را به رشته تحریر دربیاورد، باید خود در حوادثنقش داشته و مستند حرف بزند.

وی افزود: در مورد اول باید این نکته را اشاره کنم که هرگاه فردی از روی تعقل و تدبر و همچنین تفکر مسیری را انتخاب کند، بر آن مسیر استوار خواهد بود و به زودی از آن مسیر منحرف نخواهد شد اما مطرح کردن این نکته به این دلیل است که متأسفانه برخی بودند که با هوا و هوس موضوعی را دنبال کردند که نتیجه آن تغییر، دمدمی مزاجی شد. بعضی از افرادی که در جریان فتنه درغلتیدند، از اول انگیزه لازم را نداشتند و باید گفت با تعقل و تفکر و اندیشه صحیح حرکت نکرده بودند.

محسنی اژه ای در ادامه بدون این که نام مهدی کروبی را ببرد، به دیدارهایش با دبیرکل حزب اعتمادملی اشاره کرد و گفت: یکی از کاندیداهای انتخابات دهم ریاست جمهوری در صحبتی که با من داشت، عنوان کرده بود که از چهار چیز عدول نخواهد کرد، ابتدا ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری، اصل نظام و در نهایت از نقش امام و راه امام در حالی که این فرد همین چهار موضوع را هم زیر پا گذاشت که نشان از آن بود که وی با تفکر و تعقل این حرف‌ها را نزده بود.
وی افزود: به لحاظ وظیفه‌ای که در دوره حضورم در کابینه دولت داشتم با یکی از کاندیداها جلسه‌ای داشتم و با او صحبت کردم و درباره برخی اطرافیانش به وی تذکراتی دادم و به او بارها گوشزد کردم که اینها تحلیل نیست بلکه خبر موثق است. به این فرد هشدار دادم که از خودت پرسیده‌ای که چرا برخی افراد بر خلاف خط و خطوط تو در کنارت قرار گرفته‌اند و حتی این افراد تو را هم قبول ندارند و به راحتی دیدیم که همین اطرافیان باعثسقوط این فرد شدند. اطرافیان این فرد بودجه‌‌های کلانی برای موفقیت او خرج کرده بودند و تمام ستادش را احاطه کرده بودند.


اینها افرادی بودند که سوء شهرت داشتند و حتی در مظان برخی اتهامات نیز بودند در حالی که گوش شنوایی از سوی این کاندیدا نبود. اطرافیان این فرد تصمیم داشتند تا در مرحله اول در صورت آنکه مشخص شد کاندیدای دیگر شانس بیشتری دارد او را از ادامه کاندیداتوری منصرف کند و اگر این فرد با «کله‌شقی» این موضوع را نپذیرفت و از کاندیداتوری انصراف نداد، تمام بودجه‌ها را از کنار وی بردارند. برای اینکه او را زمین بزنند.

محسنی اژه ای در ادامه به دیدار های هیات سه نفره قوه قضاییه با مهدی کروبی پس از تهمت " تجاوز به زندانیان " در نامه‌اش به هاشمی رفسنجانی پرداخت و گفت: با یکی از کاندیداها که نامه‌ای منتشر کرده بود، جلسه گذاشتیم و گفتیم شما در نامه‌ات اشاره کرده‌ای که یک خانمی که از خانواده شهدا بوده، ربوده شده پس از آزار و اذیت به قتل رسانیده و در نهایت در یکی از قبور بهشت زهرا(س) دفن کرده‌آند. به او گفتم من به واسطه مسئولیت حاضرم به تو کمک کنم تا این ادعا را ثابت کنی ولی اگر نتوانی ادعا را ثابت کنی یا اینکه مشخص شد این ادعا کذب است، آیا حاضری در پیش‎گاه مردم عذرخواهی کنی و بگویی که ادعایت صحت نداشته است که این کاندیدا گفت بله حاضرم.

در جلسه دومی که با این فرد برگزار کردیم، به وی گفتم آیا مسائل جدیدی را مورد بررسی قرار داده‌ای یا خیر که او سه نکته از مواردی را که در ادعای اولش مطرح کرده بود، عنوان کرد و گفت، فهمیدم که این سه مورد دروغ بوده است. به او گفتم حاضری به وعده‌ات عمل کنی و با انجام یک مصاحبه بگویی که اشتباه کرده‌ای که این فرد وعده‌اش را زیرپا گذاشت و گفت، نه حاضر نیستم.

وزیر اطلاعات دولت نهم افزود: روز بعد از انتخابات با یکی از کاندیداها صحبت کردم و گفتم شما می‌گویی که در انتخابات تقلب شده است، پیش از این در کشور دارای مسئولیت بوده‌ای و بارها هم در انتخابات شرکت کرده‌ای، به نظر شما از چه راهی تقلب رخ داده است. این کاندیدا به من گفت به من این مطلب را رسانده‌اند که برخی از صندوق‌های رأی‌گیری دوجداره بوده و مقدار زیادی رأی در جداره دوم آن به نفع یک کاندیدا بوده و سپس در زمان شمارش آرا جداره دوم شمارش شده است.

به این فرد گفتم شما که میدانید انتخابات زیر نظر سه مرجع برگزار ميشود و این ادعای خندهداری است، اگر این ادعا از سوی شما مطرح شود برخی تعابیری که برای شما استفاده شده، صحت پیدا میکند. دوم اینکه مگر چند صندوق رأی را میتوان به این شکل درست کرد و رأیهای ریخته شده در آن را شمارش کرد.