به گزارش پرس تی وی،آدام لوثر، عضو هيات علمي دانشکده نيروي هوايي امريکا، از سياستمداران اين کشور خواسته است پيش از تصميم درباره حمله نظامي عليه ايران گزينههاي زير را مورد توجه قرار دهند.

۱. ایران از قدرتمندترین ارتشی برخوردار است که امریکا در ده‌های گذشته با آن مواجه شده است.

لوثر تشریح می‌کند ایران همانند گرانادا، پاناما، سومالی، هائیتی، بوسنی، صربستان، افغانستان و عراق نیست که امریکا به آن‌ها حمله کرده است. وی می‌افزاید در همه این نمونه‌ها ارتش امریکا بر دشمنی پیروز شد که توان رقابت با امریکا را نداشت.

وی همچنین خاطر نشان کرد، ارتش ایران کارآمد‌تر و توانمندتر است و پس از مشاهده نزدیک به یک دهه جنگ در عراق درک مناسبی از تاکتیک‌ها و راهبردهای امریکا دارد.

این تحلیل‌گر گفت، ایران در نبرد ساحلی مهارت دارد و شاید برای بستن تنگه هرمز برای مدت زمانی کافی با هدف گرفتن انتقام ویران‌گر اقتصادی از غرب، از توانایی لازم برخوردار باشد. رزمایش دریایی اخیر نیروی دریایی ارتش ایران راهبرد روشنی را به نمایش گذاشت که ایران به دنبال بستن تنگه هرمز است، حال آن که تلاش می‌کند تا در صورت ورود کشتی‌های جنگی امریکایی به منطقه آن‌ها را غرق کند.

۲. برخلاف عراق، ارتش ایران و سپاه پاسداران ایران نخستین بار با دیدن نیروی زمینی امریکا سلاح‌های خود را به زمین نمی‌گذارند.

لوثر در ادامه نوشت، نیروهای ارتش ایران از جنگ‌های افغانستان و عراق آموخته‌اند که چگونه امریکایی‌ها را شکست دهند.

۳. وزارت اطلاعات ایران یکی از کارآمدترین سازمان‌ها اطلاعاتی در جهان است.

به نوشته این استاد دانشگاه، این وزرات‌خانه در سی سال گذشته با موفقیت عناصر ضد ایرانی را شناسایی و دستگیر کرده است.

۴. جنبش مقاومت حزب الله لبنان می‌تواند به ایران در صورت جنگ احتمالی این کشور با امریکا کمک کند.

این تحلیل‌گر سیاسی تصریح کرد، اگر ارتش امریکا به ایران حمله کند، حزب الله با داشتن سه دهه تجربه نبرد با اسرائیل، ممکن است مجموعه‌ای از حملات متقابل را علیه مواضع امریکا آغاز کند.

۵. توانایی‌های سایبری ایران مسحورکننده و در حال افزایش است.

حمله به زیرساخت هسته‌ای ایران ممکن موجب ارتقا حملات سایبری پایدار از سوی ایران برخلاف آن چه که تاکنون مشاهده کردیم، شود. ایران شاید داده‌های حیاتی امریکا در بخش‌های عمومی و خصوصی را هدف قرار دهد و به دنبال انتقام ویران‌گر، از کار انداختن سیستم‌ها و تخریب داده‌ها باشد.

۶. ارتش امریکا پس از یک دهه نبرد نظامی شدید اکنون مستحق استراحت است.

این تحلیل‌گر نظامی خاطر نشان کرد که جنگ‌های افغانستان و عراق چه آسیب‌هایی به سربازان امریکایی، خانواده‌های آنان و به تجهیزات ارتش این کشور رسانده است.

۷. " حمله محدود " به ایران ممکن است به جنگی گسترده تبدیل شود و آن‌گاه استراحت و تجدید قوا برای ارتش امریکا دشوار خواهد بود.

این کارشناس تشریح کرد، حتی حمله متمرکز به تاسیسات هسته‌ای ایران، به طور حتم پاسخی فراتر از اهداف " محدود " امریکا در پی خواهد داشت.

نویسنده در پایان بار دیگر از دولت امریکا می‌خواهد پیش از آغاز منازعه نظامی علیه ایران همه گزینه‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

م ف / م ح ر
[Delicious][Reddit][Newsvine][Mixx][StumbleUpon][LinkedIn][Digg][Twitter][Facebook]
اشتراک:
اخبار مرتبط:

* تحریم‌ها مانع پیشرفت ایران نیست "
* برتري ايران در تنگه هرمز نسبت به امريکا