به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد در دیدار دوجانبه با دانیل اورتگا، رییس جمهوری نیكاراگوئه در ادامه سفر دوره ای به منطقه آمریكای لاتین افزود: البته همواره باید در مقابل اقدامات جنون آمیز سلطه گران هوشیار بود.

رییس جمهوری تصریح کرد: تجربه نشان داده که قدرت های سلطه گر در هر مقطعی که با شکست مواجه شده اند بلافاصله نقاب خود را عوض کرده و با چهره جدیدی مجدداً اهداف امپریالیستی خود را پیگیری کردند همچنانکه از دوره برده داری به استعمارگری و در حال حاضر نیز با نقاب طرفداری از آزادی و حقوق بشر به صحنه آمده‌اند.

احمدی نژاد در ادامه روابط دو کشور را سازنده و مفید دانست و با یادآوری همبستگی عمیق ملت ایران و نیکاراگوئه اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران و انقلاب نیکاراگوئه در یک مسیر و به نفع ملت ها در حال حرکت هستند و باید زمینه های همکاری و مناسبات دو ملت هر چه بیشتر فعال شود.

وی افزود: امروز امپریالیسم به دنبال نجات رژیم صهیونیستی و اقتصاد در حال فروپاشی خود است و در تمامی تکاپو و هیاهوهایی که به راه انداخته است این اهداف را پیگیری می کند.

رییس جمهوری در ادامه تقویت هر چه بیشتر روابط دو کشور در بخش های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات و تجهیزات مورد نیاز را برای تقویت هر چه بیشتر مناسبات دو جانبه در اختیار ملت انقلابی نیکاراگوئه قرار دهد.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت و ملت انقلابی نیکاراگوئه خواهد ایستاد و در مسیر تحکیم و تعمیق روابط و هماهنگی های دو ملت در عرصه دوجانبه و منطقه‌ای و بین المللی تا حد امکان تلاش خواهد کرد.

** اورتگا: ایران نقش تاثیرگذاری در گسترش و استقرار صلح و امنیت در منطقه و جهان دارد

رییس جمهوری نیکاراگوئه نیز در این دیدار با قدردانی از حضور دکتر احمدی نژاد در مراسم تحلیف با بیان اینکه ایران و نیکاراگوئه در یک جبهه قرار دارند و برای استقرار صلح تلاش می‌کنند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امروز نقش مهم و تاثیر گذاری در گسترش و استقرار صلح و امنیت در منطقه و جهان دارد.

دانیل اورتگا در ادامه تحرکات اخیر آمریکا و برخی قدرت های غربی را نشان دهنده عصبانیت آنها از تلاش ملت ها برای استقلال و آزادی دانست و گفت: در شرایط کنونی وحدت و انسجام هر چه بیشتر ملت ها از جمله ایران و نیکاراگوئه در مقابله با نظام سرمایه داری که در حال حاضر در بحران است می تواند در تحقق اهداف ملت ها موثر باشد.

رییس جمهوری نیکاراگوئه تحولات آمریکای لاتین را در سال های اخیر بسیار مفید و مثبت ارزیابی کرد و گفت: منطقه آمریکای لاتین حیاط خلوت آمریکا و اروپا بود که در سال های آخر هر دو با هم و به طور هماهنگ برای کنترل این منطقه متحد شده بودند، اما امروز ملت های این منطقه در مقابل اراده آمریکا ایستادگی می کنند و این نشاندهنده استقلال طلبی و عدم وابستگی ملت های منطقه به امپریالیسم است که پیروزی بزرگی محسوب می شود.

اورتگا خاطرنشان کرد: ملت های مستقل با اتخاذ استراتژی و راهبرد موثر در مقابل نظام حاکم بر جهان که ناکارآمدی آن به اثبات رسیده است می توانند گام های مفیدی در مسیر پیشرفت، صلح و امنیت بردارند.

روسای جمهور ایران و نیکاراگوئه در این دیدار درباره مهمترین مسایل بین المللی و منطقه ای و نیز راه های تقویت روابط دوجانبه گفت وگو و بر ضرورت گسترش همکاری ها در راستای برقراری صلح، عدالت، امنیت در جهان تاکید کردند.

محمود احمدینژاد و دانیل اورتگا همچنین بر لزوم وحدت و انسجام هر چه بیشتر ملت های مستقل و آزادی خواه در مقابل سیاست های ظالمانه نظام سرمایه داری و مستكبران تاكید كردند.