جزئیات مراسم ارتحال امام خمینی (ره)

محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی به تشریح برنامه‎های مراسم ۱۴ خرداد امسال پرداخت و اظهار داشت: مراسم روز ۱۴ خرداد از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه آغاز می‎شود و در پایان مراسم، رهبر معظم انقلاب به ایراد سخن می‎پردازند.

وی افزود: رئیس جمهور و یادگار امام به دلیل رعایت زمان و کوتاه شدن زمان مراسم سخنرانی نخواهند کرد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی ما در آستانه برگزاری مراسم بیست و نهمین سالگرد رحلت امام هستیم؛ ۱۴ خرداد امسال مصادف با سالروز ضربت خوردن امیرالمؤمنین علی علیه السلام است و از سوی دیگر ما در چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظّم انقلاب درباره امام راحل تصریح کرد: روش امام در طراحی انقلاب روش پیامبران و افراد متصل به غیب است؛ امام‌علی مرد همه فضیلت های انسانی بود و امام نیز یک شیعه کامل در قامت یک رهبر و سیاستمدار و فیلسوف و صف شکن بودند.

انصاری خاطرنشان کرد: ما در زمان امام راحل حتی یک حرکت که با فرهنگ امام علی علیه السلام زاویه داشته باشد پیدا نمی‌کنیم؛ از سوی دیگر نیز دشمنی ها با امام از همان تیره و نژاد دشمنی ها با امیرالمومنین بوده است و امروز همان روایت بر امام و خاندان امام جاری است و چرا برخی وقتی مردم به حرم و حسینیه و مراسم امام احترام می‌گذارند برآشفته می‌شوند؟

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی ادامه داد: امروز همه کفر و نفاق و پلیدی ها با تمام قدرت در برابر امام صف آرایی ‌کرده و نیم قرن است این مبارزه تن به تن ادامه داد؛ امام ناجی توحید و تشیع بود و از این رو همان جنگ های صدر اسلام علیه امام و انقلاب به راه افتاد.

وی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل و سلطنت طلب و داعشی همه به دنبال خاموش کردن صدای امام و انقلاب مردم ایران هستند، گفت: خاموش شدن صدای امام یعنی خاموش شدن صدای اسلام راستین و علوی؛ ما باید به فرموده رهبر معظم انقلاب باور داشته باشیم که امام همتا ندارد و بنابراین برخی به غلط القا نکنند دیگران درصدد ایجاد امام بدلی هستند؛ چه کسی می خواهد همسنگ امام باشد؟ این تعبیر اهانت به امام است.

انصاری در ادامه تاکید کرد: همه در شرایطی که دولت برخاسته از رای مردم با انباشتی از مشکلات اقتصادی رو به روست که ناشی از آخرین تحریم ها و اقدامات گذشته است به مردم امید دهیم.