به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، عبدالله جعفر علی جاسبی رئیس سابق دانشگاه آزاد و عضو هیئت امنای این دانشگاه پس از پایان دومین جلسه هیئت امنا در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و گفت: در این جلسه ۲ نظریه وجود داشت. یک نظریه این بود که کاندیداهای ریاست دانشگاه آزاد تکتک مصاحبه شده و با آنها صحبت کنیم تا برنامههای خود را اعلام کنند و سپس تصمیمگیری صورت گیرد.

وی افزود: عده‌ای دیگر از اعضای هیئت امنا مخالف این نظریه بودند و اعلام می‌کردند که نباید با کاندیداهای ریاست دانشگاه آزاد مصاحبه شود و باید رأی‌گیری انجام شود.

وی افزود: این اختلاف نظر منجر به یک ساعت بحثدر جلسه شد و بالاخره به جمع‌بندی لازم نرسیدیم.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد تصریح کرد: ‌ در انتها پیشنهادهای مختلفی ارائه شد و حتی پیشنهاد شد با کاندیداهای ریاست دانشگاه آزاد که اکنون در دفتر هیئت امنا حضور دارند مصاحبه کنیم و مابقی آنها هفته آینده مصاحبه شوند و آنگاه تصمیم‌گیری شوند که باز هم این پیشنهاد مورد موافقت گروهی که وزرای کابینه در آن هستند و ۵ نفرند قرار نگرفت.

جاسبی خاطرنشان کرد: ‌ به همین دلیل از سوی رئیس هیئت امنا اعلام رای نشد و جلسه در حقیقت ابتر ماند.

وی در ادامه گفت: ‌ اما ۵ عضو هیئت امنا رأی داده و اعلام کردند که رأی ما فرهاد دانشجو است اما این رأی مورد موافقت گروه دوم قرار نگرفت چون اعلام رأی توسط رئیس هیئت امنا صورت نگرفته بود و این رأی‌گیری شکل قانونی ندارد.

وی تصریح کرد: به این ترتیب جلسه بدون رسیدن به یک جمع‌بندی قانونی پایان یافت. البته پیشنهادهایی ارائه شد که این پیشنهادها مورد موافقت قرار نگرفت.

جاسبی تصریح کرد: بنده در این جلسه پیشنهاد دادم برای اینکه این مسئله حل شود، موافقت کنید تا استعفا دهم و رئیس هیئت امنا سرپرستی انتخاب کند و طبق آئین‌نامه ۳ ماه فرصت است تا رئیس اصلی مشخص شود که این نظریه هم مورد موافقت قرار نگرفت. در نهایت جلسه امروز بدون یک جمع‌بندی و مصوبه قانونی به پایان رسید.

جاسبی پس از جلسه ۳۱ آذر هیئت امنای دانشگاه آزاد با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که جلسه قبلی نیز هیچ مصوبه‌ای نداشته و تاریخ جلسه بعدی هیئت امنا مشخص نشده که این سخن وی با سخنان دیگر اعضای هیئت امنا مبنی بر مشخص شدن تاریخ ۲۱ دی‌ماه به عنوان زمان برگزاری جلسه و اعلام کارنامه علمی و اجرایی کاندیداها تا تاریخ ۱۰ دی‌ماه در تناقض بود.

همچنین در جلسه قبلی هیئت امنا تصویب شده بود که جلسه امروز یعنی ۲۱ دی‌ماه تنها یک دستور جلسه و آن هم تعیین رئیس جدید دانشگاه آزاد و معرفی وی به شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۲۲ شهریور خود کامران دانشجو را برگزاری جلسه انتخاب رئیس جدید دانشگاه آزاد کرد.