به نوشته روزنامه تهران امروز، انتخاب رئيس دانشگاه آزاد از ميان گزينههاي پيشنهادي اعضا بود و اعضاي هيات امناي اين دانشگاه آزاد در دومين نشست خود با اكثريت آرا فرهاد دانشجو را به عنوان رئيس جديد اين دانشگاه براي يك دوره چهارساله انتخاب كردند تا بدينترتيب پرونده ۵ سال اختلاف دولت با اداره کنندگان اين دانشگاه، پس از طي فراز و نشيبهاي بسيار به نفع دولت به پايان برسد.

دومین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست اکبر هاشمی رفسنجانی و با حضور کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری، مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، عبدالله جاسبی رئیس وقت دانشگاه آزاد، سید حسن خمینی و حمید میرزاده از اعضای هیات موسس دانشگاه آزاد، فرهاد دانشجو، فریدون عزیزی و بهمن یزدی صمدی در محل دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد برگزار شد و محمدرضا مخبر دزفولی نیز به عنوان ناظر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه حضور داشت.
در این نشست فرهاد دانشجو ۵ رای موافق از مجموع ۹ رای اعضای هیات امنای دانشگاه را کسب کرد. البته قطعی شدن ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد اسلامی مستلزم تایید وی در شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
«کامران دانشجو» پیش از این اعلام کرده بود: چنانچه هیات امنا حداکثر یک ماه پس از برگزاری اولین نشست خود، برای انتخاب رئیس دانشگاه به توافق نرسد براساس اساسنامه اصلاحی دانشگاه آزاد، شورای عالی انقلاب فرهنگی این اختیار را دارد که فردی را به عنوان سرپرست این دانشگاه انتخاب و معرفی کند.

قرار است شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه سه‌شنبه هفته آینده، ۲۷دی ماه به بررسی صلاحیت گزینه معرفی شده از سوی هیات امنا بپردازد و نظر نهایی اعضای شورا پس از رای‌گیری اعلام شود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی از شهریورماه امسال به وزیرعلوم ماموریت داد تا با دعوت از اعضا، اولین نشست امنای دانشگاه آزاد را ترتیب دهد.

جاسبي، تنها عضو هيات امناي دانشگاه آزاد است كه براساس مصوبه الحاقي شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه حدود يك ماه قبل اعلام شد، در جلسه امروز براي انتخاب رئيس دانشگاه آزاد حق راي نداشت و ۹ عضو ديگر با اكثريت آراي خود، گزينه نهايي رياست آتي اين دانشگاه را تعيين كردند.