مراسم تشييع پيكر شهيد احمديروشن، از شهداي جهاد علمي و عرصه علم و فناوري، بعد از نماز جمعه اين هفته تهران توسط مردم مومن و نمازگزار تهران و برخي از مسوولان كشوري و لشگري برگزار شد.

به گزارش ایسنا، بعدازظهر امروز مردم نمازگزار تهران پس از اقامه نماز جمعه این هفته به امامت آیت‌الله امامی کاشانی، پیکر مطهر شهید مصطفی احمدی‌روشن و شهید قشقایی که روز چهارشنبه توسط عوامل تروریستی استکبار جهانی به شهادت رسیده بودند، را بر روی دستان خود تشییع کرده و به سمت گلزار شهدای امام‌زاده علی‌اکبر(ع) چیذر حرکت کردند.

ظهر امروز خیابان انقلاب در محدوده سردر اصلی دانشگاه تهران محل برگزاری نماز جمعه تا میدان انقلاب اسلامی شاهد صحنه حضور باشکوه مردم نمازگزار و عزادار در سوگ سالار شهیدان، اباعبدالله‌ الحسین بود که آمده بودند پیکر شهید احمدی‌روشن و شهید قشقایی را بعد از نماز تشییع کنند.

مردم نمازگزار با در دست داشتن تصاویری از شهدای عرصه علم و فناوری، شهید مجید شهریاری، شهید مسعود علی‌محمدی، شهید داریوش رضایی‌نژاد و همچنین شهید مصطفی احمدی‌روشن و پرچم‌هایی منقش به نام مبارک امام حسین(ع) و با سر دادن شعارهایی همچون «شهیدان زنده‌اند الله‌اکبر، به خون آغشته‌اند الله‌اکبر»، «عزا عزاست امروز، مهدی صاحب زمان صاحب عزاست امروز، خامنه‌ای رهبر صاحب عزاست امروز» به سمت میدان انقلاب، محل تجمع و وداع با این شهدا حرکت می‌کردند.

همچنین اقشار مختلف مردم با سر دادن شعارهای ضداستکباری، همچون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر ضدولایت فقیه، مرگ بر انگلیس، مرگ بر منافق، مرگ بر تروریسم، نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی و قدرت‌های شیطانی اعلام کردند.

تشییع‌کنندگان همچنین بارها شعارهای " کجایید ای شهیدان خدایی "، " خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست "، " این همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده ". " ابوالفضل علمدار خامنه‌ای نگه‌دار " را در تاکید بر تداوم راه خود در پیروی از ولایت فقیه سر می‌دادند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم یکی از دانشجویان به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: شعار دانشجویان انقلابی در سراسر دانشگاه‌های کشور همان شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر صهیونیسم، مرگ بر انگلیس و حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست، می‌باشد و استکبار جهانی بداند، این شهید انقلاب و انتخابات ما را بیمه کرد.

وی همچنین با بیان این‌که «امام امت راه را برای ما مشخص کردند و فرمودند بکشید ما را، ملت ما بیدارتر و نیرومندتر می‌شوند» گفت: آمریکا، انگلیس و صهیونیست جهانی بدانند شهادت این همسنگران ما چیزی جز عجز و نابودی و اضمحلال آن‌ها تعبیر نمی‌شود. این خون‌ها به ما نشان می‌دهد راه ‌ما راه حق و درست است و تا زمانی که دانشجوی انقلابی در دانشگاه‌های این کشور زنده است و درس می‌خواند، سلسله این شهدا زنده و پویاست.

وی که به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور سخن می‌گفت، تاکید کرد: ما آماده‌ایم در راه اهداف، پویایی و پیشرفت کشور و نظام جان خود را بدهیم و در این راه از هیچ خطری نمی‌هراسیم، زیرا در مکتب امام، شهادت چیزی جز نشاط، پویایی و حرکت رو به جلو نیست. هر قطره خون ما ده‌ها بسیجی و دانشجوی متعهد را به وجود می‌آورد.

وی افزود‌: آن‌ها می‌خواهند با این اقدامات جو کشور ما را امنیتی و فضای انتخابات را آلوده کنند، اما آن‌ها کور خوانده‌اند و بدانند این شهادت‌ها، نظام و انقلاب ما را تضمین می‌کند.

تشییع‌کنندگان با سر دادن شعارهای الله‌اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر صهیونیسم و مرگ بر اسرائیل سخنان وی را تائید کردند.

در ادامه این مراسم مادر شهید احمدی‌روشن با تشکر از حضور مردم در این مراسم و همچنین با قدردانی از پیام مقام معظم رهبری در ارتباط با این حادثه افزود: من می‌خواهم اعلام کنم که پسر من جزو هیچ حزب و گروه و فرقه‌ای نبود. او فقط پیرو آیت‌الله خامنه‌ای بود. من از رهبر انقلاب به خاطر پیام خوبی که باعثتسلای خاطر ما و همسر و فرزندان شهید شد، تشکر می‌کنم.

وی با تاکید بر این‌که «پسر من فقط پیرو خط رهبری بود» گفت: فرزند من در خط اسلام، نظام و رهبری است و تا مصطفی و امثال او هستند، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. البته توصیه می‌کنم باید مواظب باشید آب در آسیاب دشمن نریزید.

مادر شهید احمدی روشن یادآور شد: شهدای دیگر و به ویژه شهید قشقایی نیز کمتر از پسر من نبودند و مصطفی از طبقه‌بندی کردن شهدا متنفر بود.

در این حین تشییع‌کنندگان شعارهای درود بر قشقایی، انرژی هسته‌یی حق مسلم ماست، می‌کشم، می‌کشم آن‌که برادرم کشت، را سر دادند.

مادر شهید احمدی‌روشن همچنین از مسوولان امنیتی کشور، مراقبت بیش از پیش از نخبه‌های کشور را خواستار شد و تصریح کرد: خواهش من این است که مراقب باشید و امنیت آن‌ها را بیشتر حفظ کنید و نگذارید مصطفی دیگر شهید شود.

به گزارش ايسنا، در بخش پاياني اين مراسم شركتكنندگان با سر دادن شعار درود بر تو مادر قهرمان، علمدار ولايت، بسيجيان فدايت، مرگ بر آمريكا و اسرائيل، مرگ بر تروريست و ضد ولايت فقيه در سوگ سالار شهيدان به مناسبت اربعين حسيني سينهزني كردند و پيكر مطهر شهدا را پس از قرائت دعاي فرج به سمت گلزار شهداي امامزاده علياكبر چيذر بدرقه كردند.